Jump to content
Sign in to follow this  
Urt

Luftfuktighet i rugemaskin

Recommended Posts

Me er nesten klare til å legge egg i rugemaskina og eg held på å sette den opp. Har investert i eit hygrometer for å få kontroll på fuktigheten, då me ikkje har vert nøgd med resultata som me har fått med rugemaskina.

Og når alt er satt saman og maskina har durt å gått sidan i går kveld så ser eg at me kan ha eit mulig problem. Me får ikkje fuktigheten til å komme over 22 %

Har fått beskjed om at fuktigheten bør ligge på 45 % under ruging og ca 55% dei siste dagane.

Så kva gjer me og kor mykje kan eg håpe på at fuktigheten stiger når det kjem egg i maskina. ( no er den jo tom ) Vannbeholdaren er fylt heilt opp, så dersom det skal meir vatn til, så må eg finna på noko lurt.

Tidligare i dag tok eg vatnet ut av maskina for å sjå kva som skjedde då, og det skjer ikkje noko som helst. Så det er ikkje noko forskjell om det er vatn i eller ikkje. Men dersom eg slår maskina av, då stiger fuktighten då.

Skal ikkje vera lett dette.

Nokon som kan hjelpe ?

Hvilken maskin har du? Hva sier bruksanvisninga? Hva var problemet sist ruging? Egne egg eller postegg? Plasering rugemaskin?osv  Alle opplysninger kan være til hjelp.

Hvis du mener at du trenger mer fuktighet i maskina så må du øke overflata på vannhinna, altså sette inn en boks, svamp eller lignende ekstra. Min erfaring er at som regel så er det for mye fuktighet som er problemet.

Jeg vil anbefale at du følger luftlommas utvikling i egget, den vil fortelle om du har paselig luftfuktighet. Jeg legger ved en link her til en glimrende hjemmeside, her tror jeg du vil finne det meste forklart.

http://www.123hjemmeside.no/Ladeoppdrett/39335919

Mvh Bjørn Olav

Er ein Maino Seecube 16a me har. Bruksanvisninga er vekke, men Tormod viste råd. Sist klekking så var det ingen av egga som klekka. Var postegg, meiner me kom halvveis i rugeprosessen før alt stoppa opp.

Rugemaskina er plassert oppe i gangen, der det er stabil temperatur. Tidligare sto den nede i gangen, der er temperaturen litt meir variabel.

Ulempen er at så lenge den vender automatisk så har eg ikkje plass i maskina til å sette inn noko ekstra beholder med vatn.

Pass på at det er grei lufting i maskinen, slik at lufta blir bytta ut. I en maino maskin jeg hadde satte jeg ned hygrometeret i et hull i toppen, men da sank luftfuktigheten veldig siden ikke luftingen ble bra nok.

Er to små hull i lokket på mi maskin. Det eine er til termometeret, det andre til lufting. Har tredd hygrometeret ned i glipa mellom døra og toppen. Kanskje teste med å ha heile sulamitten inne i maskina ?

Du sier at den vender automatisk, regner med at du har tatt ut "formen" inni maskina, nå som de ikke skal vendes lengre rett før klekking? Var med en maino jeg også hadde litt problemer med fukten. Den påvirkes endel av luftfuktigheten i rommet den står i er min erfaring.. Februar er jo kjent for å være den mnd i året når det er minst luftfuktighet i lufta generelt. Jeg har og problemer med å få fuktigheten nok opp nå for tiden. Hva med å sette rugemaskina inn på badet?

Jeg kjøpte hygrometer på gamebird, det var veldig nøyaktig og stabilt, men kunne ikke ha det stående i maskinen hele tiden, da ble luftingen for dårlig. Var bare å sette det ned i et par minutter og det stabiliserte seg fort og viste riktig fuktighet

Det er ikkje egg i maskina enno, enno er det uttesting for at ting skal vera rett til egga kjem.

Kjøpt i frå gamebird eg og, så eg håpar på at alt skal vera rett. Men det kan vera noko i det, at det er dårlig med fukt no i februar. Har dessverre ikkje noko plass på badet der maskina kan stå.

Testa med vannbehaldar full, med lite vatn i, med ekstra fuktig klut inne i maskina i tillegg til full vannbehaldar. 10 %

Er vel ikkje håp om å få til ei bra klekking, dersom det ikkje blir betre enn det der.

Då er egga kommen, dei skal inn i maskina i morgon.

Dette med fuktighet var ein ting som skapar ein del grublerier. Hygrometeret viser 10% uansett kva me gjer med det. Tok det med på badet for å sjekke, men framleis låg den på 10%, så dette skjønte eg ikkje så mykje av.

Me fekk lånt oss eit vanleg eit, berre for å sjekke korleis me faktisk låg ann i huset. Og der som rugemaskina står er fuktigheten på ca 35 %.

Så korleis skal ein faktisk bruke dette hygrometeret ? Sette batteriet inn og ha det inne i maskina ei pitte lita stund og lese av det som står og gå ut i frå at det er fuktigheten som er der ?

Jeg gjorde det på den måten(satte det i 10-15 min), men pass på  å sette på hetten på hygrometeret når du tar det ut og slår det av, slik at det ikke blir liggende å tørke ?  ( husker kanskje feil )Fulgte kanskje med ei bruksanvisning? Du kan spørre Tormod også, han har greie på det :)

Det skal være nok å sette inn batteriet. Dersom det kommer fram tall i displayet så virker det. Høres merkelig ut at du ikke kommer høyere enn 10 % fukt. Hva er temperaturen i rommet når det viser 10 %? Det kan også være at batteriet er dårlig. 

Temperaturen i romma, har variert frå eit par å 20 grader til 38 grader ( i rugemaskine )

Den går oppover når me held rundt den, men det går rett ned på 10% når me tar handa vekk. Skal sjå om me ikkje har nokre nye batterier å teste ut med. Har sjekka med det andre hygrometeret som eg fekk låne og det ligger no på litt over 40% inne i maskina. Så eg legg i alle fall egg i maskina i morgon.

er der batteri i rugemaskinen? Jeg har en maino bahma og Jeg får heller ikke opp fukten nå på slutten.. skal opp til 70 hadde jeg tenkt, men nå viser den bare 35 (den viste 40 når jeg hadde stillt den inn på 40)