Gå til innhold

egg som er begynt å klekke


Rakeliren

Anbefalte innlegg

vi har syv egg i rugemaskin og 5 av dem er begynt å sprekke (det er dag 19). ble overasket over når de begynte p klekke. Men en har hakket seg gjennom med nebbet slik at det stikker ut i et hull, men det har ikke skjedd noen framgang på ca 11 timer. de andre var ikke kommet så langt og der har det begynt å bli litt mer sprekker i bortsett fra en som har et like lite sprekk sia i går. Spm mitt er når burde man gi en hjelpende hånd?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • 3 uker senere...

Men de er ganske livlige og raser rundt de andre eggene, går det bra tanke på at de ikke skulle snues etter dag 18? Har tatt ut eggeskallene slik at de har bedre plass inni der.

 

 

Det går fint, de bare oppmuntrer de andre til å komme seg ut :) Gratulerer med kyllinger !

 

Har hatt problemer de siste rugingene at mange kyllinger hakker hull, men kommer ikke lenger og dør i egget. Jeg har en flatruger der eggene ligger på en plastikkrist. Bør jeg legge inn noe slik at eggene ligger mer stabilt under klekking? De klekte kyllingene ruller rundt på de eggene som har hakket hull. Kanskje det er dette som er problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt problemer de siste rugingene at mange kyllinger hakker hull, men kommer ikke lenger og dør i egget. Jeg har en flatruger der eggene ligger på en plastikkrist. Bør jeg legge inn noe slik at eggene ligger mer stabilt under klekking? De klekte kyllingene ruller rundt på de eggene som har hakket hull. Kanskje det er dette som er problemet? 

Har du for høy fuktighet i rugemaskinen så vil kyllingen vokse raskere i egget og vil da få store problemer med å komme seg ut av egget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du for høy fuktighet i rugemaskinen så vil kyllingen vokse raskere i egget og vil da få store problemer med å komme seg ut av egget.

 

Ligger på ca 40-50% underveis. 60-65% ved klekking. Er dette for høyt? Vanskelig å få den til å være stabil på et lavere nivå. Fort gjort at det blir fritt for vann og jeg får 10-15% da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...