Gå til innhold

Død kylling


sullamei

Anbefalte innlegg

Uff . Igår lå det en død kylling i buret.


Jeg var på Søndag og hentet hjem noen virkelig vakre nurk av Jærhøns. 2 uker gamle..,


Det ble 4 små jenter og en ha., 


De virket stort sett fine å oppgående ved hjemkomst alle sammen, men den ene mindre enn de andre, La ikke merke til det først..De fikk stå inne første natten i eget rom i samme kasse, 


 Dag 2.  De ble satt ut i fjøset i  egen kasse med varmelampe.og fulgte godt med på de.De har vært livlige å fine alle dagene.


Igår ble jeg ringt opp hjemmefra, om at den minste hua lå død i flisa. 


Sjekket denne og virket som om den ikke hadde tatt til seg særlig med mat, for den virket tynn.selv om jeg mener å ha sett at alle har spist.


Er så leit å miste en slik,


Men det er vel kansje vanlig at reisen (1.5 time) kan bli for mye,,for noen.


Noen som har en formening om dette,


Siden det var en veldig kald natt i ,så har jeg tatt de inn for å være sikker på at det ikke blr kalt på dem, 


Så her er det liv på rommet  Kos.


Lar de stå inne til de er noe eldre.


Kjøpte også DK krøll. 13 uker,, De ser ut til ¨ha det fint i fjøset, 


 


 


 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Tap av små kyllinger etter flytting er nokså vanlig ...stress i forbindelse med dette greier ikke alltid de små å takle .Stress behøver ikke alltid å være synlig og alt kan se normalt ut  . Viktig med en god plassering i et trygt og varmt bur uten for mye flytting  :smiley: .


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tap av små kyllinger etter flytting er nokså vanlig ...stress i forbindelse med dette greier ikke alltid de små å takle .Stress behøver ikke alltid å være synlig og alt kan se normalt ut  . Viktig med en god plassering i et trygt og varmt bur uten for mye flytting  :smiley: .

Ok , Er første gangen jeg har kjøpt små kyllinger. De 5 som er igjen bor inne på hunderommet, pga, kulda ute, og synes de er så små, 

De spiser å skravler, De tester vingene å kommer seg støtt ut av kassa si , tar seg en tur på gulvet . og hopper opp i kassa igjen,,

Så de trives å har det bra , kan se se ut til..

Så de kommer til å bo inne til været har blitt bedre.. Tusen takk for svaret.:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjipt med døde fugler. De er sjøre dyr. Mine har det bedre en bestemora mi på gamlehjem, allikevel har tre stk krepert på ett år. To av hønselammelse(marerks) en lå død under vagleplassen sin helt uforklarlig en morgen.


Har bare holdt på i ett år, og er nokså sjokkert over sykdoms-mengde.


 


Har forresten hatt mange forskjellige dyr, men ingen har gitt mere glede enn høns da:-)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

å en syk kylling, 


Denne gangen er det den lille Hanen,


Den sto noe for seg selv i dag morges, og han har liksom vingene i en svai nedover, Så at den hadde tørket bløt avføring så tok den under vasken med baken , Så ut som om at analhullet stuttet utover?Fikk vasket den godt bak, og sittet med den under teppe slik at den skulle tørke godt,


Har tatt en varmeflaske å fylt med godt vann, og et flees pledd over, og rundt  kyllingen, Har prøvd å gi litt vann til den men det vil den ikke ta imot.


Hjelp? noen andre råd?????  


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Pip lever ennå,, Det hadde jeg ikke trodd, så svak han var her en morgen, Men det går fremover, Har vasket kloakken, hver morgen og kveld, passet på at han har fått i seg drikke og mat,, ( velling, av hønsefor, tran, vann og gressløk, hakket i bitte små biter ), Han er nå god igjen i magen, Men ennå henger vingene litt,


Ser de andre kyllingene er blitt raskt mye større, men pip er fortsatt liten, 


Håper han nå vil komme seg fortere frem, å bli mer livat. står mye i ro.


Stakkars liten  :duck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...