Gå til innhold

Storsekk med for


minibonden.blogg.no

Anbefalte innlegg

avem

Det kommer litt an på om du handler hos felleskjøpet eller Norgesfor .Å handle i storsekk blir mye billigere enn småsekk ( 25 kg ) .Kan jo legge ut de prisene jeg betaler men det kan være litt variasjon i pris vil jeg tru alikevel... .Felleskjøpet oppdrett 2 . (4250.- 650 kg innkl moms ) norgesfor Oppals for 8-16 ( 4100.- 800 kg innkl moms ) Eventuell frakt kommer i tllegg . En storsekk il holde veldig lenge til antallet du har minibonde ,så det spørs om det er lønnsomt for deg ( holdbarhet på foret er 3-4 mnd )


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har så mange høner at du får brukt opp sekken før den går ut på dato så svarer det seg garantert å kjøpe i storsekk. Å kjøpe storsekk krever at du har biltilhenger og enten traktor med pallegaffel eller en rampe du kan rygge hengeren inntil + en jekketralle så du får flyttet sekken på plass.


Er litt usikker på om det konvensjonelle hønsefôret uten koksidiostatika selges i storsekk. Økologisk er iallefall uten koksidiostatika og kan da selges til hobbyhønseholdere også i storsekk.


 


Jeg har selv ikke kjøpt hønsefôr i storsekk enda, så vet ikke prisen, men vi kjøper sauefôret i storsekk og det svarer seg økonomisk.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

kromat egg 110 finnes ikke i stor sekk desverre


Om du har så mange høner at du får brukt opp sekken før den går ut på dato så svarer det seg garantert å kjøpe i storsekk. Å kjøpe storsekk krever at du har biltilhenger og enten traktor med pallegaffel eller en rampe du kan rygge hengeren inntil + en jekketralle så du får flyttet sekken på plass.


Er litt usikker på om det konvensjonelle hønsefôret uten koksidiostatika selges i storsekk. Økologisk er iallefall uten koksidiostatika og kan da selges til hobbyhønseholdere også i storsekk.


 


Jeg har selv ikke kjøpt hønsefôr i storsekk enda, så vet ikke prisen, men vi kjøper sauefôret i storsekk og det svarer seg økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper foret mitt fra Norgesfor i 500 kg sekker. Jeg pleier å be om å få ca 500 kg, for da vet jeg at foret ikke blir dårlig mens jeg har det. Det er utrolig mer lønnsomt enn å kjøpe småsekker. Jeg ville nok ha skaffet meg fler enn 25 høner før jeg begynner å kjøpe storsekk, men det et er et svært rimeligere alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på om du handler hos felleskjøpet eller Norgesfor .Å handle i storsekk blir mye billigere enn småsekk ( 25 kg ) .Kan jo legge ut de prisene jeg betaler men det kan være litt variasjon i pris vil jeg tru alikevel... .Felleskjøpet oppdrett 2 . (4250.- 650 kg innkl moms ) norgesfor Oppals for 8-16 ( 4100.- 800 kg innkl moms ) Eventuell frakt kommer i tllegg . En storsekk il holde veldig lenge til antallet du har minibonde ,så det spørs om det er lønnsomt for deg ( holdbarhet på foret er 3-4 mnd )

 

er du sikker på at du har rett pris på oppdrett 2 storsekk? koster den så mye så er det jo billigere med 25 kg sekker, du betaler 6,38 per kilo, når jeg kjøper 25 kg så betaler jeg 5,40 per kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp .helt sikker på det .Jeg handler hos begge forprodusenter ( storsekk ) Denne prisen er omtrent lik som for pellets i bulk ( kommer på tankbil ) Det er mye å hente prismessig på å handle i storformat . Lokale prisforskjeller er det nok også på grunn av råvarene å hvor disse er produsert / tilgang .Både FK og Norgesfor justerer prisene hver mnd på foret . Påslaget pr kg endrer seg med rundt 20-40 øre pr kg alt ettersom råvareprisen endrer seg ... Pris er heller ikke lik på landsbasis så "min" pris behøver ikke være lik på en annen mølle en annen plass i landet heller som jeg også skreiv tidligere . Dette er hvertfall det jeg betalte i Februar ..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får denne prisen pr kg og fritt tilkjørt (eller om mølla har "bakt den inn i prisen på sekken vet ikke jeg ) men jeg er så langt  mest fornøyd med Norgesfor ..både på forkvalitet og utrolig bra service  ( Service kompetanse er vel så viktig som billig for syns jeg slik at jeg får det foret som er aller best tilpasset alle mine forskjellige fugler ) .


Jobber nå med å få tak i et brukt silotårn så blir det kjøp av for i bulk :smiley:  . Da kan jeg velge fritt på hvor mange kg/tonn jeg handler når det passer meg .


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...