Gå til innhold

Hvor lenge legger hønene egg ??


Simen

Anbefalte innlegg

Jeg skal i morgen til en som har 7500 verpehøner som skal gasses. Jeg har avtale om å ta med meg noen av dem hjem som jeg skal ha i hønsehuset mitt her. Disse hønene har lagt egg i litt over et år nå, og jeg lurer på hvor lenge til de vil fortsette å legge egg? Jeg vil tro med godt stell og riktig foring kan de legge en del egg i ca et år til :) hva trur dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Produksjonshøns slaktes ut ved ca 74 ukers alder. Eller var det 72? De kan selvfølgelig fint legge egg en god stund til. Eggene de legger vil være ganske store, rundt 70 gram tenker jeg. Og du vil nok oppleve at skallkvaliteten blir dårligere. Mine produksjonshøns er vel et par år, og jeg merker det begynner å gå litt nedover med antall egg nå. At de blir drevet så hardt at de dør før de er to år medfører i grunnen ikke riktighet. De blir slakta ut lenge før det, fordi skallkvaliteten blir dårlig og antall egg synker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...