Jump to content
Sign in to follow this  
oddemann

HAKKING OG PLAGING

Recommended Posts

jeg har en trivelig flokk (trodde jeg) på  2 wyandotte høner og en hane, og 2 faverolle høner.

men plutselig en dag så jeg at begge faverollene hadde stygge blodsår på ryggen

hva kan jeg gjøre med dette. for jeg tror at alle de tre wyandottene plager de to andre.

må jeg skille dem eller er det en annen måte å hindre dette?

jeg har en trivelig flokk (trodde jeg) på  2 wyandotte høner og en hane, og 2 faverolle høner.

men plutselig en dag så jeg at begge faverollene hadde stygge blodsår på ryggen

hva kan jeg gjøre med dette. for jeg tror at alle de tre wyandottene plager de to andre.

må jeg skille dem eller er det en annen måte å hindre dette?

Alternativt er å bruke den sprayen her som også forhindrer hakking http://gamebird.no/produkt/ropa-b/ropa-bird-fjarspray

Og hønse briller kan forebygge mot hakking http://gamebird.no/produkt/rekvisita/honsebriller

Det er nok noe så enkelt som at faverollen har løsere fjærdrakt og blir slitt på ryggen av hanen. Dersom du kan ta bort faverollehønene og sette de for seg selv en stund vil de nok bli fine på ryggen igjen.

Eg har faverolle som også vert raskt slitt, eg brukar hønesadel og det fungerar fint, berre pass på å ta den av 1 gong for dag slik høna får stelt seg og tatt eit sandbad om ho vil :)

246434_462251153847420_1737459237_n.jpg

Svart dverg cokhin

Kan vere dei kjedar seg, heng opp kål eller rabbe (kålrabi).. skru ein stor krok i stilken og heng det frå taket i tau.. slike utfordringar er supre i tillegg til at dei får i seg verdifulle næringsstoff. 

Kan være ei av de andre som er slem og ikke begge, jeg hadde satt meg ned og observert og funnet gjerningsmannen(damen), evt. satt denne alene sammen med hanen i bur, slik at hanen får vist hvem som er sjefen! Dette er hvertfall noe som kan fungere!