helle75 Posted March 31, 2013 Report Share Posted March 31, 2013 Jeg forventer et babyboom med både vaktler og kyllinger om 2 uker, kan jeg fodre med det samme foder oppdrett 1 til alle? Er det nok kun å fodre med dette foder? Kan de gå sammen i samme bur med varmelampe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 Det går helt fint å gi samme fôret til alle sammen Vaktler kan med fordel få mer proteinrikt fôr, men klarer seg helt fint på vanlig oppdrettsfôr. Bare husk å knus fôret hvis det er store biter i det. Kyllingene er mest glad i mel den første tiden. Vaktelkyllinger klarer seg fint sammen med kyllinger av dverghøns. Vi hadde noen kyllinger av stor Welsumer og Maran sist vi klekket vaktler, men skilte de siden de store tråkka på de små vaktelkyllingene. Men er hønsekyllingene små skal det gå bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helle75 Posted April 1, 2013 Author Report Share Posted April 1, 2013 Takk for svar, da er det bare å vente på de små skal klekke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helle75 Posted April 3, 2013 Author Report Share Posted April 3, 2013 Mat til nyklekket kinesiske vaktler?? Knust kylling foder, undulatfrø, eggefoder, fuglesand, små babymelorme.... Det har jeg tenkt å fodre mine nyklekket kyllinger med. Er det bra nok? De er så bitte små, jeg er redd for å gjøre fejl, ligger en fin liten baby i rugemaskinen og venter mange flere etterhvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts