Gå til innhold

Ruge andeegg i maskin


Birdman

Anbefalte innlegg

Etter en tid uten egg så jeg at fruen hadde begynt å legge igjen, men saken er at jeg har prøvd 2 ganger før å ruge andeegg i maskin uten å lykkes. Begge gangene så var det null som skjedde, en var post og en fra egne. Så nå må jeg ha hjelp.


Begge gangene har eggene vært befruktet så det er ikke problemet. Har brukt høyere fuktighet enn til hønseegg, men samme temp.


 


Har en Octagon 40 Advance EX å har ikke noe problem med høne eller vaktel egg, god klekke % og friske sterke kyllinger.


 


Jeg vil gjerne ha hjelp til å få til dette da jeg enda ikke har noen moskusand å hjelpe meg med ruging. Er Chaki Kampbell jeg skal ruge forresten så er veldig intrissert i å lykkes nå.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

ingen som helst utvikling, så like dan ut som dagen jeg la de inn i maskinen.


Skal høre med en annen som jeg tror også gjør det, men er takknemlig for all erfaring du kan komme med også.


 


Tempen de har hatt er 37. 6 og ca 50% fuktighet.


 


La inn et egg nå som jeg vet er høyst 2 dager gammelt, bare for å se om det skjer noe i det.


 


Håper du får mange søte andunger :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

når de legges inn har det ikke skjedd noe i egget, korrekt? Utvikling skjer først når det startes å ruges ikke sant?


Vel etter 14 dager i maskin tok jeg de ut å åpnet de for å se om det var befruktning. På den måten vet jeg at de var befruktet å at det ikke hadde skjedd noe som helst. allså like som når jeg la de inn.


2 ruging gjorde jeg det samme bare at da åpnet jeg et egg føre jeg startet maskinen også.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...