Jump to content

dubia kakerlakk

lhb

Recommended Posts

kan høns spise dubia kakerlakker ikke for store

Det skulle jeg tro. Om de vil, vet jeg ikke. Du kan eventuelt teste med en halvstor med nyskiftet skall(hvit), og se om de viser interesse. Da er de lettere bytte. Ingenting i dubiaene som tilsier at det ikke er hønemat hvertfal :)

det hørtes bra ut tenkte og anskaffe meg slike kryp men kansje du vet hva jeg skal bruke i bunnen på buret deres som unnerlag er litt usikker på akkurat det

Det skulle jeg tro. Om de vil, vet jeg ikke. Du kan eventuelt teste med en halvstor med nyskiftet skall(hvit), og se om de viser interesse. Da er de lettere bytte. Ingenting i dubiaene som tilsier at det ikke er hønemat hvertfal :)

• 2 weeks later...

det hørtes bra ut tenkte og anskaffe meg slike kryp men kansje du vet hva jeg skal bruke i bunnen på buret deres som unnerlag er litt usikker på akkurat det

ja i dag fikk jeg 100 stk  dubia kakerlakker i posten, tenkte jeg måtte prøve med en for å se om dette falt i smak så jeg tok en stor kakerlakk og hivde den inni hos hønsa for og se om de ville ha ,ja for å si det slik den kakerlakken gikk ned på høy kant, hønsene kaklet  av stor glede, og satte visst pris på ett slik  festmåltid. da håper jeg det blir mange kakerlakkbarn med tiden

bunnsubstrat  for dubiakakkelakker er kruskakli, hvetekli etc. Vi har dubiakakkelakk oppdrett og det fungerer fint med dette bunnsubstratet og så gir vi dem revet gulerot, eple etc som mat.

De må stå varmt for å formere seg, helst rundt 25 grader så hos oss står de på badegulvet i en stor plastboks fra Ikea med lokk, der formerer de seg bra. Bruker eggbrett oppi som de kan gå i. 

bunnsubstrat  for dubiakakkelakker er kruskakli, hvetekli etc. Vi har dubiakakkelakk oppdrett og det fungerer fint med dette bunnsubstratet og så gir vi dem revet gulerot, eple etc som mat.

De må stå varmt for å formere seg, helst rundt 25 grader så hos oss står de på badegulvet i en stor plastboks fra Ikea med lokk, der formerer de seg bra. Bruker eggbrett oppi som de kan gå i. 

ja jeg bruker hundemat som bunnsubstrat og eggkartonger + appelsin. for væsketilførsel mine kakerlakker har fått sin egen plass på ei stor hylle inni hønsehuset ved siden av ett pr kg melormer som nabo+ hønsa da :laugh:   skal få til ett oppdrett her også med tiden men jeg må spørre deg om en ting? er det noe etterspørsel i forhold til salg av dubia kakerlakker eller er markedet dødt