Gå til innhold

Ruglete egg og høne som holder seg for seg selv.


Anbefalte innlegg

Vi har ei høne som holder seg fro det meste alene. Egget hun legger er alltid ruglete i overflaten, og hun legger egget i en kasse alene, mens alle de andre 4 legger i samme kasse. Skikkelig enstøing, når de andre går ut, blir hun ofte inne alene. Hun går også ut, men henger liksom ikke på hjørnet med de andre.... Kan det være noe galt, er hun bare lettere deprimert eller noe? :) post-3099-0-86361400-1367744399_thumb.jp


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Nei de kom alle hit samtidig. De er avdanka økologiske eggprodusenter, men gir alle et egg hver om dagen, stort sett. Ja, det er mulig det da er alderdom, eller at hun har fått har for mye kalk. Tror de lever et ganske stressfritt liv for tiden.. Men oppførselen?.. Den bare like å være litt aleina.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse hvitt puss faktisk

Jeg er redd denne høna er veldig dårlig :( Kan høres ut som egglederbetennelse som har kommet langt. Det beste for henne er nok å bli avlivet. Å vente å se (til høna dør av seg selv) er ingen god løsning.

Om du har et personlig forhold til hønene og ikke greier å avlive så høres det ut som om du bør dra til veterinæren for en sjekk/behandling. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for hjelpen! Det var alvorlige nyheter... Nei, forholdet har ikke nådd å bli så personlig, har såvidt blitt vant til å ha dem. Er det hvit puss som er tegn på egglederbetennelse? Eller at hun er skitten? De er alle skittne og plukka bak under stjerten, og flere som har litt hvitt puss.... :/ untatt ei som er helt fin. Hun ensome virker forsåvidt ikke så veldig slapp heller og jeg hadde ikke trodd hun var døden nær.. Hun bare holder seg for seg selv.. Men hm, nå ble jeg bekymret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si uten å ha sett henne. Om hun sitter inne/holder seg rett rundt døra mens resten av flokken er ute så er det kanskje noe som ikke stemmer.


Jeg har selv hatt et par slike. Utfra det jeg har lest trodde jeg det var egglederbetennelse, men jeg har aldri dratt til veterinæren for å få det bekreftet/avkreftet.


 


Edit: At de er skitne bak kan skyldes andre ting, f.eks mark, men det hvite trodde jeg var betennelse.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...