andrikk2000 Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 Hei jeg vurderer å skaffe meg jærhøns͵ men har hørt at de ikke er så stedbundene som andre raser og stikker av. Stemmer dette eller er det bare rykter??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 Stemmer ikke her hvertfall, like stedbundne som de andre, men flyr lett gjør de! Flotte dyr, mange store egg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrikk2000 Posted May 6, 2013 Author Report Share Posted May 6, 2013 Det var da velfig ra!!! Da er det mulighet for at det blir jærhøns her på gården Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulrike Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Etter vårt erfaring er Jærhøns dem som gå lengst - helt ned til skogen slik at vi bestemte oss å slutt med rasen (for farlig med rev og hønsehaug) dem kommer som regel hjem om kvelden ( hvis dem ikke ha bestemt seg for å ferierer lit en and plass ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Jeg har faktisk aldri opplevd at mine har gått langt, de oppholder seg alltid i umiddelbar nærhet, kan jo hende det er forskjell på dem da, her er vi heldigvis ikke plaget med rovdyr!:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts