Gå til innhold

Avføring hos kyllinger!


Anbefalte innlegg

Har merket at det er litt forskjellig avføring hos mine. Slik jeg har fått det med meg, så har 3 av de fast "normal" avføring. Mens den siste har bløt avføring. Er dette noe å bekymre seg for? De får for fra fellekjøpet (oppdrett 2 er vell det heter) som jeg maler opp til mel. Og så får de en eggeplomme for dagen. 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Så i dag at to av de andre kyllingene også hadde fått bløt avføring, den ene hadde veldig lys og bløt avføring og virket nesten litt slapp. Den pleier å være veldig aktiv. Kan de ha noe med at foret de får et malt opp til mel? Er det bedre å ikke male opp foret? Eller kan de ha noe med at de får eggeplomme? De er litt over 1 uke nå.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par som også har bløt avføring nå :/ En lå død igår, å den hadde virket litt slapp før det, men mannen min gjorde ikke noe med det, å jeg jobebr 12 timers skift nå... fader... :/


 


Det er ikke blod i, men er et par andre som har samme avføringen, bør jeg bare gi koksidiose medisin, uansett, å bør jeg skifte sted til de å være, så de får det helt rent o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grill kull er som oftast eit reint produkt og er greit å bruke, men det kan vere lurt å lese innholdsfortegnelsen slik du er sikker på at det ikkje inneheld tennveske eller andre skadelige ting.  Om du er i tvil kan du kjøpe medisinsk trekull på apoteket. Brikett inneheld tennveske og er uheldig for alle levande indidvid å innta!


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å være obs på er at om det dreier seg om koksidiose så dør fuglen etter noen dager om den ikke blir medisinert. Trekull hjelper nok mot løs avføring, men har fuglen koksidiose med blod i avføringen så dør den om den ikke får medisin.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden din L.A.S men måtte bare høre siden jeg hadde samme problemet, mine er noen uker 3-4-5 uker, og noen på 1 uke, der nå ute å går i hagen, å de har løs men ikke blodig avføring. De har kraftfor, gress, vann, undulatsand, sandkassesand, undulatfrø som drysses over mat og sand, fo rå få de til å pikke, og de får gressløk fra i går av, hver dag. Å idag fikk de kull over maten, litt finmalt, jeg har ikke kullet med ut nå.


 


Ingen er slappe de løper som villmenn rundt ute nå, fanger på mark, og spiser gress.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...