Jump to content
Mailinn

Dere som selger og sender rugeegg...

Recommended Posts

Treffer dere ofte på uærlige kjøpere? Jeg har for første gang solgt og sendt masse rugeegg til en person som ikke gjør opp for seg, svarer heller ikke når jeg prøver å få kontakt. Det jeg lurer på er, hvordan gjør dere videre når betaling uteblir? Lar dere det gå i glømmeboka eller går dere mer drastisk ut for å få pengene vedkommende skylder? Kjenner at min første erfaring med salg av egg gjør at jeg ikke har særlig lyst til selge/sende egg mer.

Tror man må kreve forskudsbetaling, aldri send avgårde nogen ting før det er betalt....det er ikke alle folk som er ærlige:-( Har selv sendt avgårde ting og ikke fått betalt, det gjør jeg ikke igjen.

har hadt 2 personer som ikkje har betalt eller fått kontakt med igjen..

fryktelig irriterende.. men fra og med det skjedde, så ble det ikkje sendt egg før betalig var komt inn..

er eneste måten og sikre seg at kjøper betaler er forskuddsbetalig.

Det er så dumt når det blir slik og utrolig at folk tørr å gjøre det i en hobby som før eller siden krever nye kjøp av egg/ dyr av andre rundt om i landet. Kjenner jeg har mest lyst å advare andre mot denne personen. Har foresten lest litt nå og det ser ut som jeg har loven på min side til å sende henne regning og deretter inkasso om betalingen uteblir.

Treffer dere ofte på uærlige kjøpere? Jeg har for første gang solgt og sendt masse rugeegg til en person som ikke gjør opp for seg, svarer heller ikke når jeg prøver å få kontakt. Det jeg lurer på er, hvordan gjør dere videre når betaling uteblir? Lar dere det gå i glømmeboka eller går dere mer drastisk ut for å få pengene vedkommende skylder? Kjenner at min første erfaring med salg av egg gjør at jeg ikke har særlig lyst til selge/sende egg mer.

Jeg har truffe på selgere som har opplevd samme som du ja.

Personen som jeg skulle kjøpe av ville ha betaling på forhånd da han hadde blitt lurt tidligere.

Det er utrolig synd at folk er så sleipe og ikke betaler for seg!

Oppgi navnet hans/hennes på forumet slik at andre slipper å oppleve det samme. Send beskjed til vedkommende om at du kommer til å gi ut navnet hans til klubber og forumer som driver med høns og egg om han/hun betaler innen en uke

Send regning, ev  med inkasso og fortell at navnet blir offentliggjort hvis ikke pengene kommer. Hvis du er sikker på at vedkommende har mottatt beskjeden, og fortsatt ingen betaling = offentlig uthenging. Jeg er godtroende og har solgt både egg og dyr med løfte om senere betaling, hvis noen ikke er ærlig blir man både lei og kjempesur.

Har kun skjedd meg en gang. Min avelshane hade akkurat dødd så jeg hade trengt å ruge eggen selv, men eftersom jeg hade lovt henne så sendte jeg eggen i bil med svigers til Kongsvinger der hun skulle hemte dem og betale. Hun hemtet dem aldri så de blev spist opp. Mine siste egg fra den hanen. Fy f- så opprørt jeg var :cry:

Hoff. Så utrolig leit. Jeg skal kjøpe egg for første gang nå, og skjønner godt at dere vil ha betaling på forskudd. Men problemet kan vel gå andre veien også? Kjenner jeg synes det er litt skummelt å sette inn penger til en fremmed person. Tenk om han ikke sender egg? :) Men jeg skal gjøre det i dette tilfellet, siden det er en relativt velkjent oppdretter. (og pappa bor rett borti gata hans.. ) ;)

• Upvote 1

Kan se ut som det er en del uærlige kjøpere der ute, men heldigvis er flertallet ærlige.

Jeg fikk melding av denne personen at alle egga var kommet hele og fine frem, og at penger skulle komme på konto. Etter dette har ingen av mine forsøk på å få fatt i h*n misslykkes. Først etter en uke, sendte jeg en påminnelse om at jeg ikke hadde mottat betaling, i går sendte jeg en ny melding + at jeg prøvde å få tak i dem over telefonen uten hell. Jeg gav en ny frist og dersom denne ikke ble holdt ville regning evnt inkasso dette ned i postkassen.

Jeg kjenner at jeg har lyst til å henge personen ut med navn, men vil da heller ikke synke ned på det nivået.

Ønsker ikke at flere skal bli lurt, så jeg får avvente å se om fristen blir holdt.

Jeg kjenner at jeg har lyst til å henge personen ut med navn, men vil da heller ikke synke ned på det nivået.

Ønsker ikke at flere skal bli lurt, så jeg får avvente å se om fristen blir holdt.

Jeg synes ikke det er å synke ned på en uærlig kjøpers nivå det å oppgi navnet om de ikke betaler, så lenge du har gitt dem en sjanse til å betale, og du også har sagt fra om at du kommer til å oppgi navnet dersom han ikke betaler. 

Eneste sjanse for å unngå at andre blir lurt av samme person er å oppgi navnet.

Fikk foresten rimelig kjapt svar når jeg ga beskjed om at jeg kom til å publisere navn om pengene fortsatt uteble. Synes det er så trist når det blir slik og spesielt for dem som har handlet egg av meg etter denne personen, de blir på en måte møtt med en skepsis som jeg skjems av.

Det er alltid noen som øydelegg for alle dei andre som har ærlige hensikter.

Har sjøl tapt på salg av egg og fugl, men noen har betalt når ein truar med å offentligjera navnet.

Verden er liten i disse facebook tider. :laugh:  :laugh: