Gå til innhold

Kylling med skadet fot.. :/


ah09

Anbefalte innlegg

Idag når jeg skulle hente alle kyllingene å slippe de ut i hagen, så haltet den ene kyllingen, er det noe man kan gjøre for den, eller må man ta den?


De er 3-4-5 uker gamle. Han tråkker ned på foten, men strekker ikke ut tærne?? så han tråkker på hele foten sammenrullet på en måte,  han tusler såvidt rundt i hagen, men har holdt seg på samme meteren helst, sammen med de andre og ligger å slapper av , istedetfor å løpe rundt som de andre..


 


 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

"Mareks eller hønselammelse påvirker fugler så tidlig som 6 måneders alder. Symtomer forekommer oftest mellom 6-8 måneder alder, eldre høns kan også få sykdommen men er mindre vanlig. Inkubasjonstiden er 2 uker."


 


Jeg fant dette når jeg googlet, å mine er knappe 3-4-5 uker, jeg har ingen store.. Kun kyllinger, da er det noe annet sikkert? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅå o.O Har studert han halve dagen, har logge på madrass ved siden av han ute, når han lufta seg, å han har plutselig begynt å gå på den igjen nå :P Ikkje lika fort så de andre lenger, men plutselig går han igjen likevel, så vet ikke hva som har skjedd han, kan de gjøre det også ved evt mareks? eller har han da bare skada seg?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal følge med den, håper det er bare det, å at den har skadet seg sånn at den kommer seg, så vi slipper å ta den, for dette er selfølgelig favoritten til minstemann :P han kommer hjem fra ferie idag :P


 


Men bør jeg ta den bort fra de andre for det om? 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...