Jump to content
ah09

Død kylling, og neste på vei...

Recommended Posts

En kveld så satt den ene kyllingen mer stille enn vanlig, jeg forsøkte å få i den litt vann, å håpte det gikk seg til til neste morgen, neste morgen var den død......

Idag lå en ny kylling på rygg, med bena i været :( Men han levde, jeg sprang inn med han, han har fått vann, kan nå sitte såvidt, og åpner igjen øynene... Å nå PIPER den heeeeeeele tiden, aner ikke om han klarer seg eller ikke....

De har ikke noe med avføringen, ikke blod ingenting.

De får kraftfor, gress, vann, og sand hver dag...

Hva gjør jeg galt???

Kan dette være noe smittsomt som jeg må gjøre noe med? dette er ikke av de samme kyllingene der en skadet foten sin, om noen husker den, å han går nesten fint igjen, disse er mindre, de er 2 uker imorgen.

Har dei sand som bunndekke kan det vere grunnen, hadde nokre vaktel kyllingar som var på samme viset..rett og slett forstoppa av sand. Tok ei ruging til for å sjekke den gongen hadde eg kunn avispapir med kjøkkenpapir over som bunndekke alle levde opp.

Temperaturen er helt ok, de har sand, og halm som bunndekke. Tror ikke den er forstoppet, den har fast med litt løst på, i avføringen, å så fast igjen, så den har jevnlig avføring, som er fin, ene var litt løst på.

Den er nå mye piggere etter at vi har gitt den vann, jevnlig, å ser til den hver halvtime, men den er roligere, å henger mer med hodet enn de andre, men velter ikek når de andre løper inntil han o.l. som idag når den lå helt livløs på rygg...

Jeg lagde litt sukkervann til mine kyllinger i fjor, som jeg gav dem med en liten medisinsprøyte. De kviknet til fort!

Gjorde det fordi vi bare hadde to stykker, og var livredd for at de ikke skulle greie seg. Mulig det hadde gått bra uten:))