Gå til innhold

Når er det trygt å slippe kyllingene løs i hagen?


Anbefalte innlegg

avem

Når kyllingar er klekte på naturleg måte vil dei vere avhengige av mor i minimum 10 veker +, det ideelle er 18 veker. Ting tek tid og det beste er å gi dei den tida dei treng. Høns lærer å leve i eit strengt hiriarki og etter få veker vil dei danne eit system uvilkårlig om dei er klekka i maskin eller naturlig inn i ein flokk. Det viktige er å ta hensyn til dette å lese flokken, på den måten vert integreringa lettare..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle må kyllingene være før de kan gå løs i hagen? Under oppsyn :-) jeg er redd hvis jeg slipper dem løs, de løper villt i hele hagen og jeg ikke får dem inn i huset igjen.

Jeg hadde mine ute når dem var på ca 12 uker gamle, viktigste er at det er bra temperatur ute og at dem er godt befjæret.

Og lag en innhegning ja.

Ikke la dem gå i lag med voksne høns, pga hakking osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke andre voksne høns, dette er kyllinger jeg har klekket og er mine første hagehøns. De har sitt lille hus med en liten utegård, de er ute i gården hver dag. Men jeg har jo lyst å ha dem løs i hele hagen etterhvert.

Da er saken grei.

Jeg hadde mine første kyllinger løs i hagen, men jeg stod og passet godt på de, da måsen sto og fulgte med, inkludert andre dyr som kunne ta de.

Husker ikke alderen på dem da, men så lenge de er trygg på deg og har godt befjæring så kan du prøve å ta ut en og en eller noe for å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kyllinger har gått ute med meg siden de var seks uker gamle, (nå er de 8 uker). Jeg tar dem inn når jeg går inn selv pga hønsehauken som surrer over her innimellom.


Kyllingene går ikke langt bort fra hønsehuset enda så det er ikke vanskelig å få dem inn igjen, jeg bare pusher litt på dem så løper de inn på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kyllinger har gått ute med meg siden de var seks uker gamle, (nå er de 8 uker). Jeg tar dem inn når jeg går inn selv pga hønsehauken som surrer over her innimellom.

Kyllingene går ikke langt bort fra hønsehuset enda så det er ikke vanskelig å få dem inn igjen, jeg bare pusher litt på dem så løper de inn på egenhånd. 

Høres bra ut!!  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...