Jump to content
Sign in to follow this  
Sissi

Hønsehauk:-(

Recommended Posts

Da skjedde det idag, det som ikke skulle skje!!!! Hønsehauken tok en av mine kjære Orpington høner:-( Ville de skulle få gå fritt ute i finværet samtidig som jeg holder på i hagen..måtte inn en liten tur, hundene var ute på andre siden av huset, og plutselig et fryktelig bråk!! Trist syn:-(

Men nå er 2 Orpington haner 1 Welsumer høne og 1 Australorps høne borte!!! Leter og leter, finner ingen gjør fra disse noe sted, så de må ha flyktet i sjokk!! Noen som vet om høns vil roe seg etter hvert og finne veien hjem? Noen tips? Vet dette er naturens gang, men det hadde vært mye bedre om hønsehauken kunne ta ei måke isteden for mine høner!!!!!

Lett og ropt i hele dag/kveld....uten resultat:-( Håpet at når kvelden og mørket kom så ville de dukke opp, men nei.

Har opplevd det samme selv, 4 dager seinere kom hele gjengen tilbake.

En annen gang fant jeg alle sammen HØYT oppe i et tre ca 100 meter ifra huset.

• Upvote 1

Hos meg var det en kråke som drepte en høne med navn Presidenten. Det var mobbing og rent lystmord, den ble ikke spist en gang. Håper at hønene dine kommer hjem. En av hanene mine vandret rundt i tre netter før den endte opp i avisen et godt stykke unna. Jeg har ikke sett hønsehauken her ennå, men den holder til i området og jeg håper at den vil holde seg til en annen diett enn mine fugler.

En gang så hadde min bror tatt inn alle høns utenom ei høne... Neste dag sto den høna utenfor DNBNOR banken. Kom i avisa ja. Høne ble godt tatt i mot av politiet, og eskortert til mattilsynet.

Det her var utenfor temaet, beklager. Jeg får håpe hønene dine kommer tilbake!

• Upvote 1

En gang så hadde min bror tatt inn alle høns utenom ei høne... Neste dag sto den høna utenfor DNBNOR banken. Kom i avisa ja. Høne ble godt tatt i mot av politiet, og eskortert til mattilsynet.

Det her var utenfor temaet, beklager. Jeg får håpe hønene dine kommer tilbake!

De har dessverre ikke kommet tilbake:-( Nå er det 8 dager siden dette skjedde, så håpet om å se de på tunet igjen, er nok dessverre ute:-( Det som er værst er å ikke vite. Hadde jeg funnet et kadaver, så ja greit, men ingen spor etter de...bortsett fra den høna som jeg så ble tatt!! Og det å ikke vite er litt ekkelt!!

De har dessverre ikke kommet tilbake:-( Nå er det 8 dager siden dette skjedde, så håpet om å se de på tunet igjen, er nok dessverre ute:-( Det som er værst er å ikke vite. Hadde jeg funnet et kadaver, så ja greit, men ingen spor etter de...bortsett fra den høna som jeg så ble tatt!! Og det å ikke vite er litt ekkelt!!

Dette er trist! Jeg føler med deg! Er nok redd for at dem har enten løpt så langt at dem ikke finner veien hjem eller har blitt spist opp dessverre. :sad: 

Dette er trist! Jeg føler med deg! Er nok redd for at dem har enten løpt så langt at dem ikke finner veien hjem eller har blitt spist opp dessverre. :sad:

Du har nok rett i det, dessverre!!