Perlehøna Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 Jeg har mye liljekonvall på tomta, den er grønn og fin og frister hønene når de er ute. De spiser litt av den og jeg tenker HJELP, nå kommer de til å dø. Men foreløpig har jeg ikke sett noen syke eller døde høner som følge av at de har spist denne planten. Har noen erfaringer med liljekonvallspisende høns? Må jeg luke bort alle plantene eller skal jeg tenke at hønene lærer og at dette kommer til å gå bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 Jeg har mye liljekonvall på tomta, den er grønn og fin og frister hønene når de er ute. De spiser litt av den og jeg tenker HJELP, nå kommer de til å dø. Men foreløpig har jeg ikke sett noen syke eller døde høner som følge av at de har spist denne planten. Har noen erfaringer med liljekonvallspisende høns? Må jeg luke bort alle plantene eller skal jeg tenke at hønene lærer og at dette kommer til å gå bra?Hei. Alle delene på denne planten er giftig.Symptomer på hønene er: oppkast, diaré, oral irritasjon, dårlig koordinasjon, uregelmessig puls, kollaps.Jeg anbefaler at du enten flytter/fjerner liljekonvallene eller sett opp en slags "vegg" eller noe sånn at hønene ikke kommer til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts