Jump to content
Sign in to follow this  
Pusedama

Sneglespisende ender?

Recommended Posts

Hvilke ender burde jeg ha da ? Tenker på Rouen siden de ikke kan fly. Er det noen som er bedre? Hørt rouen ikke er flink til å ruge, er det noen som er bedre enn den ? Sett litt på Peking også. 

Hei hvis du skal ha noen som spiser snegler så sats på rouen and;)

De er helt rå ril å finne leter hele dagen. Moskus er ofte late og

Spiser ofte det du ikke vill hha spist i hagen..

Vi har begge raser og kommer til å kvitte oss med moskus

Flokken....

Lykke til med valg....

Sverger til Rouenender her og! De har så og si ryddet hele nabolaget for snegler, og vi har bare to stk. Går hele dagen å ruske og leter! Supre ender, men de ruger ikke på eggene sine selv dessverre!

Moskuser her, de går på 4 mål og vi henter snegler på utsiden av gjerdet og gir til andungene. finnes ikke en eneste liten snegl her! Men som nevnt over, de kan være late. Får de for mye kraftfôr, så gidder de ikke leite etter mat. Fôrer de litt på kvelden her i sommerhalvåret, da går de og eter gress og annet dagen lang. Andunger får etter apetitt, selvfølgelig. Kjempe tillitsfulle, masse masse personlighet, og fine feminine hoder på hoene :) 

Jeg kjøpte 3 peking andunger i april nettopp for å bekjempe mine tusentalls sniler. Innen slutten av mai var de store nok til å gå ute og ta de snilene som måtte være. De er fantastiske og vi reiste ofte på middagsbesøk til venner slik at endene kunne rense ut av hagen der. Nå legger de egg i tillegg :-)

Jeg har en peking og en indisk løpeand som er blanding, ingen snegler her lengre. De går på løse på ett par mål og er kun inne om natta. Tørr for er det verste dem får, de vil kun ha gress og snegler så lenge det varer :)