Jump to content
ah09

Hedemora ønskes, hvor får man tak i de?

Recommended Posts

Nå forsøkte jeg i hele ifjor, og iår, på uttalige annonser, samt at jeg sendte mailer til titalls personer, som jeg hadde hørt hadde hatt de tidligere osv, uten resultat, fikk helt tilfeldig egg, å da til og med 2 ganger helt tilfeldig, når vi var på Justin bieber konsert i oslo, men der er det ikke mulig å få tak i mer, å de ble ødelagt i maskinen, da jeg ikke får den til å fungere...

Jeg får ikke svar på mailene mine, å ikke respons på annonsene som jeg har lagt ut...eller ihvertfall ikke respons som har ført til at jeg får tak i noen fugler enda.

Jeg fikk heldigvis 6 kyllinger sist gang, men 4 døde av en ett eller annet som de nye kyllingene vi kjøte hadde, sannsynligvis :( har 2 igjen, hane og høne, som er i slekt, klekking idag, men kun en kylling er kommet ut, pga maskinen ikke funker.

Jeg vil så veldig gjerne ha kyllinger unge og/eller voksne, men ikke søren om det er mulig å finne de :/ Er det noen som vet om noen som har, så er jeg KJEMPE takknemlig for å få vite det, eller så ryker dette året også, da folk slutter å ruge ut nå snart.

Det hjelper meg ikke at de har i sverige, som mange tipser meg om, da jeg er registrert som importør, men ikke får noen til å registrere seg som eksportør :/ Så det nytter dessverre ikke.

KJEMPE takknemlig for all hjelp!

Hedemora er vanskeleg å få tak i, strevde lenge før eg endeleg fekk kjøpt rugeegg i fjor. Av dei seks som klekka har eg eitt par att (revebesøk i fjor haust...), og dei er i slekt, men foreldra er ubeslekta.Har klekt fire kyllingar frå dei denne veka, ein var svakeleg og døde. Egga i testruginga var godt frødde. No har eg fylt opp rugemaskina med ti egg.

Eg kan selge eller bytte rugeegg (vil gjerne ha Maran...!) frå dette paret, men eg har ingen dyr å selge. Eg ville bytta ut rugemaskina, for eg trur det er svært vanskeleg å finne kyllingar til sals av denne rasen pr. i dag.