Jump to content
Sign in to follow this  
Tor35

Nye høner og slåssing

Recommended Posts

Hei

Jeg er helt fersk med høns og fikk 4 kyllinger i påsken (født 28 februar) av brune italienere som tilfeldig (og heldigvis) ble 1 kjempe flott hane og 3 høner.

De har kjempe god plass, og stort uteområde. For 2 dager siden kjøpte jeg 3 hvite Lohman som er nesten 2 år gamle og kjempe tamme, men de blir veldig jaget i utegården av hanefar... De sover sammen alle 7 på vaglen om natten, men på dagen er de tvunget (lohman) til å være inne... Vil dette gå over? er det noen som har noen tips og råd? Var nede i dag med litt mais, og da var det skikkelig slåssing på hanen og lohman...

Hjelp takk  :cheesy:

Tipper det vil gå seg til innen noen dager, pass på å ha flere stasjoner med vann og mat, så du er sikker på at alle får mat! At de sover sammen på vaglen er et godt tegn!

• Upvote 1

Hei

Jeg er helt fersk med høns og fikk 4 kyllinger i påsken (født 28 februar) av brune italienere som tilfeldig (og heldigvis) ble 1 kjempe flott hane og 3 høner.

De har kjempe god plass, og stort uteområde. For 2 dager siden kjøpte jeg 3 hvite Lohman som er nesten 2 år gamle og kjempe tamme, men de blir veldig jaget i utegården av hanefar... De sover sammen alle 7 på vaglen om natten, men på dagen er de tvunget (lohman) til å være inne... Vil dette gå over? er det noen som har noen tips og råd? Var nede i dag med litt mais, og da var det skikkelig slåssing på hanen og lohman...

Hjelp takk  :cheesy:

Det samme skjedde hos oss når vi fikk nye medlemmer i flokken. De gikk ikke sammen de første 2 ukene pga evnt smitte, men etter dette kom de sammen og hanen vår brukte noen dager på å sette standaren for de nye damene. Men som hos deg, de sov sammen på vagglen fra dag 1. Så vær tålmodig du, det går nok over:-) Lykke til!
  • Upvote 1