Simen 2 Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Jeg og kundene har den siste tiden opplevd at noen av eggene jeg selger har vært råtne. Jeg har en teori, og det er at eggene råtner pga varmen. Her har det vært noen ekstremt varme uker nå. Hønene verper på et tjukt lag halm med gjerne 5-6 egg under hver høne. Med den sterke temperaturen utendørs og den varmen som danner seg under høna tror jeg det er dette som gjør at eggene ikke klarer seg som de skal. Er det noen som har erfaringer med dette? På forhånd takk Quote Link to post Share on other sites
monalisa 7 Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Det kan nok stemme. Har opplevd det samme selv. Tror det er viktig at eggene kommer veldig kjapt i kjøleskapet. Quote Link to post Share on other sites
Arne aka norwegian 26 Posted August 12, 2013 Report Share Posted August 12, 2013 Hvorfor i all verden tar du ikke vekk eggene etterhvert når de ikke er til ruging? Quote Link to post Share on other sites
Simen 2 Posted August 12, 2013 Author Report Share Posted August 12, 2013 Her plukkes eggene inn hver eneste dag. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts