Jump to content
Sign in to follow this  
Tor35

unge italiener høner og små egg ??

Recommended Posts

Jeg har endelig begynt, så smått å få egg (3stk på 1 uke) av de 3post-3463-0-53994200-1377113510_thumb.jppost-3463-0-53994200-1377113510_thumb.jppost-3463-0-53994200-1377113510_thumb.jp brune italienerne mine, men de ligger de her og der ute og de er knøtt små.. 32gram og det største i dag er 36gram...

Jeg har 3 hvite Lohman også, og de ligger store egg på 69-80gram.

Vil Italiener eggene bli større? Hva er snitt vekt på eggene deres?

vil de etterhvert finne ut av hvor verpekassen er?

Lohmanene ligger eggene hver dag side ved side i verpekassen. Men de tre eggene fra italienerne har jeg funnet 2stk ute og et på gulvet inne....

:dans:

Det høres helst normalt ut, og etterhvert vil de skjønne hva som skal skje når de blir verpesyke og forhåpentligvis oppsøke verpekassa :) Eggvekta vil ta seg opp omtrent for hver uka som går framover :)

Det høres helst normalt ut, og etterhvert vil de skjønne hva som skal skje når de blir verpesyke og forhåpentligvis oppsøke verpekassa :) Eggvekta vil ta seg opp omtrent for hver uka som går framover :)

Kjempe flott  :cheesy:  tusen takk spurven.. Vet du hva som er normal vekten på eggene? Kan jeg forvente like store egg (72-80gram) som av de hvite lohmanene?

Italienerne jeg hadde en gang i tiden la kjempeegg med dobbel plomme ofte, største egget målte opp mot 90!!!! gram! :-)