kimsk Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Hei, De av dere som bruker Fjør Egg fra felleskjøpet, kan dere fortelle meg hva forbruket av dette er på ett gitt antall høner. Hvor lenge varer en 25 kg sekk og til hvilke størrelse høns? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Eg har gidt mine litt Fjør Egg en stund. går ca. 5 kg fôr i uken til 6 Brahma (STORE høns)på det jevne 50 kg fôr i uken på mine 120 fugler i diverste størrelser og aldre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 Er selvfølgelig helt avhengig av temperatur, om de har utegang og andre forhold som størrelse, verping og evt. myting.Og ikke minst hvor mye søl det blir som følge av fôrautomatens utforming. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 jeg har funnet ut at 10 høns så holder 25 kg i en måne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsk Posted August 28, 2013 Author Report Share Posted August 28, 2013 Takker for svar. Er greit å vite hva forbruk og kostnader vil bli ved å gå over til dette fòret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts