Gå til innhold

Høne som ruger ute


Geir Land

Anbefalte innlegg

Hei!
Vi har ei dvergkochin høne (Kari) som ruger et sted i skogen. Vi klarer ikke å finne henne. Hun er for smart for oss. Har gått manngard med hunder for å lete. Hun er nok ikke langt unna, for hun er hjemom og spiser en gang hver dag. Men hun lar oss ikke følge henne tilbake til redet. Har forsøkt å gjemme meg for å se hvor hun går, men hun vet jeg er der og går da bare i ring. Kari har nå vært ute i snart 3 uker, og det er nok ikke lenge før det kan komme kyllinger.

Det jeg lurer på er om hun kommer hjem igjen med kyllinger hvis hun får det, eller om hun blir liggende ute med de. Hvis det ikke blir noen klekking, vil hun da forsette å ligge ute til evig tid? Er litt rådvill ift hva vi kan gjøre. Litt ille om Kari ikke kommer hjem igjen og kan omkomme ute i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...