Hønselovisan Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Hei. Er ny i gamet og fikk anskaffet 10 kyllinger av rasen lys sussex. De var mellom 3 og 7 dager gamle. Nå er de ca 5-6 uker. Hvordan ser man da kjønnet på rakkerne? Noen er veldig mørke i fjærdrakten, mer svart spraglet og noen nesten helt hvite. Er på str m en fjellrype nåHåper på svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Gratulerer Det kan vere litt tidlig å bedømme kjønn no, men legg du ut bilder kan vi andre kanskje hjelpe deg. Bilda må vere tatt rett fram slik ein ser nebbet, kam og hakelappar godt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 vell. min erfaring med sussex er at hanene ofte er mere mørke, altså mere sorte i havlskragen tidligere enn høner og dei får jo kam tidligere men på ein rundt 6 uker bør det begynne og bli mulig og se forskjell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hønselovisan Posted September 8, 2013 Author Report Share Posted September 8, 2013 Takk for svar:) vokser hanene også raskere? Har et par som er veldig mørke og store, og noen små nesten hvite. Satser på er par tre haner og resten høns:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 ja. hanene vokser litt fortere jaeit godt bilde av flokken hadde hjulpet mye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 jeg ser på kam og hake lappen. hønsekyllinge får ikke kam hakelapp rett før dem skal verpe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darius Posted April 24, 2022 Report Share Posted April 24, 2022 On 9/8/2013 at 2:21 PM, andvor said: vell. min erfaring med sussex er at hanene ofte er mere mørke, altså mere sorte i havlskragen tidligere enn høner og dei får jo kam tidligere men på ein rundt 6 uker bør det begynne og bli mulig og se forskjell Jeg har 5 uke gamle men usikert på kjønn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayaz Mahmoud Posted June 30, 2024 Report Share Posted June 30, 2024 Hei, har 5 stk kyllinger av lyssusex raser ,og vet ikke enda hvor mange høner og haner de er ,kan noen eksperter hjelpe meg med dette, legger ut bilder av dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted June 30, 2024 Report Share Posted June 30, 2024 Mangler bildene her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts