Jump to content
Sign in to follow this  
silkehans

Noen som har en hardfør og grei dvergrase som ikke er så veldig rugevillig og anbefale?

Recommended Posts

Lurer på om noen har en rase av dverg og anbefale,som er hardfør og sunn? Jeg har jo hatt silker,men er litt lei av dem selv om de er utrolig fine. To stykker som har dødd i løpet av halvåret,av fem.... Hadde chabos før,de virka veldig hardføre,der var det bare en som døde iløpet av de tre årene jeg hadde dem. Men jeg blei litt lei av all ruginga faktisk...det gikk jo i ett! Men så mange kyllinger blei det ikke,mest tull... Selv om det var utrolig moro når de fikk fram kyllinger :smiley: Men så var det jo det og bli kvitt haner og sånn da..så nå kunne jeg egentlig tenkt meg en rase som ikke er så ivrig på og ruge. Har kikka på sussex dverg-er det en ålreit rase? Har lest at sussesx stor er veldig hardfør,men lurer på om det gjelder dverg også? 

Takk for tips! Har hørt om flere som er veldig fornøyde med dem,så kanskje det blir det :smiley:  Men lurer på hva slags blanding det blir av evt kyllinger,siden jeg tror en av de tre dverg silkekyllingene her er en hane... Har tenkt at de skal gå sammen med de nye til våren/sommeren.

Velsumer dverg er en flott verper og ligger sjeldent klukk ( gir store egg på 50 gram )

Jeg kjøpte noen Welsumer dverg kyllinger av en her på forumet i vår og de virker veldig sunne og friske. De eldste er nå ca 30 uker og har lagt egg i noen uker. Jeg er superfornøyd med rasen. Jeg har også en hane så kanskje blir det noen kyllinger neste år  :azn:

Anbefaler absolutt Welsumer. 

Igjen takk for tips! Har kikka litt på nettet ang den rasen,og syntes den så litt kjedelig ut....? En helt vanlig høne lissom? Jeg er jo vant til silker må vite :grin:  Men leste veldig mye positivt om dem ellers! Kjekt med noen dverghøns som legger egg med litt størrelse på også,ikke bare er til pynt lissom :laugh:og jeg skal jo fortsatt ha noen silker. Jeg får bruke vinteren til og tenke :wink:

Hei!
Antwerpener skjegghøns er flotte litt spesielle høner som er hardføre, livlige, blir lett tam, legger godt med egg og er kjent for å ikke være de ivrigste rugerne.