Jump to content
ah09

Gulvet i hønsehuset

Recommended Posts

Vi er igang med hønsehuset nå, å er ikke kommet så langt som til gulvet enda, men lurer enda litt på hvordan vi skal løse det.

Jeg tenkte vi skulle ha det opp fra jorden, med 10-20 cm, men så leste jeg at det da ble et yndet sted for mus, så da ble den ideen strøket...

Så var planen å ha sementgulv, med epoxymaling, industrigulvbelegg e.l, men det kommer nok til å koste skjorta, med 50 kvm stort hønsehus, å så skal vi bygge rammen til huset i tre materialer, så da funker det nok ikke å støpe oppå dette?

Neste mulighet var å ha treramme, isolere, å så ha plater og industrigulvbelegg, eller fjøsmaling e.l oppå.. men vil jeg da få hull i belegget så det vil samle seg masse parasitter under der, med et sånt gulvebelegg? 

Hva har dere som gulv i hønsehuset, og hva anbefaler dere? jeg har ingen muligheter for å ha skuffe under huset på denne størrelsen.

Vi skal ha sluk midt på gulvet hvor avløpsrøret fra vanningsannlegget skal gå ut, så gulvet må både kunne måles, samt høytrykkspyles.

Betong hadde vel vært det beste på lang sikt. Mener det går å støpe inntil tre reisverk, hvis det gjøres riktig. Sjekk med en tømrer eller annen byggkyndig.