Jump to content
Sign in to follow this  
prisilla junior

Hvorfor er hønene så stygge mot hverandre?

Recommended Posts

Hmm, det høres ikke bra ut. Jeg hadde helt klart plukka ut bråkmakerne og plageåndene. Sånn skal det ikke være i en flokk. Her hos meg er hvertfall all sånn plaging uakseptabelt. Har de nok plass? Nok å finne på? Fri tilgang på mat og vann? Har du hane i flokken? Har selv opplevd noen høner som var sånn, og de ble ikke lenge for å si det sånn. Hvilke raser er det snakk om? 

Hmm, det høres ikke bra ut. Jeg hadde helt klart plukka ut bråkmakerne og plageåndene. Sånn skal det ikke være i en flokk. Her hos meg er hvertfall all sånn plaging uakseptabelt. Har de nok plass? Nok å finne på? Fri tilgang på mat og vann? Har du hane i flokken? Har selv opplevd noen høner som var sånn, og de ble ikke lenge for å si det sånn. Hvilke raser er det snakk om? 

Det er litt forskjellige raser. Er ikke så nøye på å unngå å blande :wink:  Har to lohmann høner, 3 dverg brahma eller ett eller annet, 2 dansk landhøns høner og dansk land-høns hane. Men hver gang jeg har isolert en høne fordi den er skadet, når den er blitt helt frisk igjen, pleier jeg å slippe den inn til de andre igjen for å se hvordan det går mens jeg står å følger med. Og da er det alltid en av lohmann hønene som ryker på den med en gang. Hver eneste gang er det den høna som truer, bare den... :wink:

AVLIV den høna. Jeg hadde ikke vurdert noe annet. Den kommer ikke til å gi seg med dette! Da tipper jeg du får et hyggeligere miljø i huset. Slik oppførsel kan også være "smittsomt", så jo før jo bedre.. :-)