Gå til innhold

Ny hane...hva nå?


Sissi

Anbefalte innlegg

Den tristeste dagen på utrolig lenge!! 2 løshunder reduserte flokken med 3 stk. Og som den flotte gentlemannen hanen Anton (australorps) var, gikk han beskyttende foran flokken, og bøtet med livet! 2 høner måtte jeg skyte etter angrepet, de var så skadet at de virkelig led!! Er 2 til som har fått komme inn under varmelampen og håper de klarer seg. Resten stormet inn i hønsehuset og har omtrent ikke beveget seg siden i formiddag. Er vel i sjokk stakkar!!

Hønsene hadde akkurat fått lov å gå fritt på tunet, de har stor rovdyrsikker innhegning, men nå var jeg ute og de skulle få gå fritt!!! Jeg holdt på på andre siden av huet når rabalderet startet, og fikk vel avverget at ennå flere gikk tapt! Hundene stakk av, men har nå i kveld funnet ut hvor de hører til!!

Men spørsmålet nå er følgende!! Jeg skal ha en ny hane til flokken. Bør dette skje fort? Jeg ønsker å satse på Australorps, men har også etter mye lesing om Kochin, vurdert denne rasen. Bør jeg nå prøve å skaffe voksne fugler, eller starte på nytt med egg/kyllinger?

Flokken har vært så utrolig fin og harmonisk nå, så håper å kunne klare å opprettholde dette.

Veldig takknemlig for tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Dette var trist å lese! Etter utbrudd av div sjukdom i miljøet hadde nok eg satsa på å ruga ut frå egg. På denne måten er du bedre sikkra, vask i så fall egga godt.

Takk Prisilla. Sykdommer vil jeg ikke ha i tillegg nei! På natten hadde de 2 inne sovnet inn de også og lå ei unghøne i hønsehuset dagen etter:-( Så totalt klarte hundene å ta 6 stk!! Utrolig trist, men eier av hundene har ihvertfall beklaget veldig og betalt villig(og mere til) så det er ihvertfall greit!!! Da får jeg finne en oppdretter av rasene og klekke frem nye fine individer!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å oppleve slikt, veit korleis det følest. Enda bra hundeeier var såpass, eit unntak som er verd å sette stor strek under. Kanskje vedkommande passar bedre på hundane sine i ettertid og eg håpar du tok godt betalt :) Lykke til vidare, håpar du får dei rasene du ønskar deg!


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å oppleve slikt, veit korleis det følest. Enda bra hundeeier var såpass, eit unntak som er verd å sette stor strek under. Kanskje vedkommande passar bedre på hundane sine i ettertid og eg håpar du tok godt betalt :) Lykke til vidare, håpar du får dei rasene du ønskar deg!

Fikk godt betalt Prisilla. Etter å ha leita rundt i forumet her etter gamle tråder ang emne, så kom jeg til at jeg ville forlange 500,- pr fugl altså 3000,- totalt! Dette mente hundeeier var i minste laget og kom med en fantastisk blomstergruppe og 10000,- så ja, dette var en eier som var sitt ansvar bevisst!!! Heldig vis:-) Av raser er jeg svak for Australorps, men litt usikker på neste!! Leser og leser, samt studerer bilder og emner her i forumet. Vil ha en som er mellomstor/stor....men viktigst av alt er rolig og tillitsfulle raser som selvfølgelig legger ok med egg! Så jeg er fortsatt på leting:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...