Elisemoren Posted January 10, 2014 Report Posted January 10, 2014 Hei, mine tre pekingender har blitt kjønnsmoden og i dag fant vi 7 egg liggende rundt på tomten.. Har en hunn og 2 hanner. Er ikke det litt kaldt for egglegging nå? Fant 3 stk i redet og 4 spredt rundt på tomten på helt tilfeldige plasser. 2 stk var knust, 2 var myke(nylagt sikkert) og 3 var harde og flotte De kan ikke ha lagt lenge ettersom jeg er ute og sjekker hver dag der de tutler mest. Kan jeg ta dem inn, legge dem i kjøleskapet og spise dem? Hvor lenge kan de eventuelt ha lagt ute før de blir dårlig? Det varierer mellom 0-8 grader ute for tiden der jeg bor. Takk for svar Quote
Prisilla Posted January 15, 2014 Report Posted January 15, 2014 Ta vanntesten du så er du sikker på om egga er ok OBS Bruk eit høgt kar gjerne ein mugge og fyll godt opp med vatn (samme temp som egget) http://www.123hjemmeside.no/Ladeoppdrett/38104063 Quote
Recommended Posts