Gå til innhold

Ny bruker


Emu

Anbefalte innlegg

Har i dag satt i gang rugemaskin for første gang i mitt liv. Selger av rugeegg var snill og det var betraktelig flere egg enn jeg bad om. Om jeg får en god klekkprosent må jeg virkelig tenke meg om hvordan det skal løses. Hadde sett for meg en flokk på rundt ti dyr,å. Men satte stor pris på selgerens omtanke og regner med at dette skal gå så det griner. Familien positiv, da går det meste!

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg har vaktelegg. Ser jeg glemte å nevne den lille detaljen. Hatt høns for mange år siden, men bor nå ikke lengre sånn til at det er gjennomførbart med høns, vaktler ser dog ut til å være et godt alternativ, eller kaNskje enda bedre! Selv om man må knekke fem ganger då mange egg når man skal lage vafler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er nå 35 kyllinger som er klekket. Var 8 nye i klekkeren i morges. De er utrolig nydelige, tillitsfulle og morsomme. Spiser og drikker og varmer seg under varmelampa. Noen få har bein som sklir ut, la dem først på avispapir, tror det var for glatt for dem, men fiksa opp det nå med sand og kjøkkenpapir. At det skulle være så gøy med vaktelkyllinger hadde jeg ikke trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Begynte med nittito egg. De er nå halvannen uke gamle. Spiser masse og er i full vigør! Begynner å få litt tenåringsutseende. Og har begynt å trene på flylappen! De hopper opp sånn ti cm og flasker med vingene, men bærer ikke helt enda. Gøy å observere. Kassa de går i er derfor dekket til med nett i fall de skal lykkes med take off!

Måtte bare dele min glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaktene mine vokser og vokser! Tror det er treffer av dem og de er tre uker nå. De klarer å fly litt, og på tross av nettet over plast kassa de går i har noe klart å komme seg ut, heldigvis har jeg oppdaget det og fått dem tilbake i kassa. De er nydelige, tillitsfulle, og fantastiske å observert. Når jeg gir dem mat spiser de masse for så å legge seg å hvile, da ligger de på sida på rekke og rad

, tett inntil hverandre. At vaktler kunne være så givende hadde jeg ingen aning om! Alle burde unne seg å oppleve dette! Gleder meg til å få egg, men gruer meg til å måtte slakte mange av hanene. Men gleder meg til å få fantastisk råstoff til mat da! Har mange ideer til tilberedning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Finner ikke ut hvordan jeg legger inn bilde her, men de er nå sånn ca fem uker gamle, og er i full vigør. Nettingen over burene (har måttet dele dem opp i to, de er nå tjueni stykker sist jeg telte dem) er såpass finmasken at de av og til kommer seg ut i rommet. Håper på egg snart! Så vidt jeg kan bedømme er det flere høner enn haner, men kanskje noe tidlig å avgjøre enda? Uansett så kaller hanene om morgenen og når jeg kommer hjem fra jobb, men de slutter selvsagt med en gang jeg gjør min entre. Så de vil ikke avsløre seg sån uten videre. Kanskje ganske smart sett i lys av at de er tiltenkt sommar de fleste av dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...