Turte Posted January 14, 2014 Report Posted January 14, 2014 Jeg har to haner, en 2, 5 måned, en er 1.5 måned gammel. Kan jeg slippe inn 3-4 uker gamle kyllinger til dem, eller vil hanene plage småkyllingene tror dere? Jeg har laget et lite avlukke hvor kyllingene kan søke ly om de syns det blir for stressende, men de må jo ut og spise og drikke. Jeg er veldig i tvil, men trenger plassen til nye småkyllinger snart. Quote
Prisilla Posted January 15, 2014 Report Posted January 15, 2014 Eg har ein gylden regel når det kjem til samnsett. Hønemor er ferdig med å oppfostre fyllingane sine ved ca 10 vekers alder, på dette tidspunktet skal normaltsett kyllingar vere robuste nok til eit samansett. Men det er viktig å observere, sett inn fleire for og vannautomatar og stadar dei nye kan stikke seg vekk, gjerne skråstilte flak oppetter veggen slik dei har fluktmulighet. Ein kylling åleine kan få det tøft, vert det spilt blod kan det vere lurt at dei vert kjent gjennom netting eller eit bur på golvplan. Quote
Turte Posted January 15, 2014 Author Report Posted January 15, 2014 Takk for svar, da venter jeg en stund til. Quote
Recommended Posts