Gå til innhold

New hampshire


Birdman

Anbefalte innlegg

Etter nok en vinter med å ha mistet så å si alt jeg har av dyr setter jeg nå i gang med det som kan bli mitt siste år med høns og fugl generelt.


Har hatt Maran, Sussex og Welsumer før, jeg lurer på hvordan New Hampshire er i forhold til en eller flere av disse rasene og hvor enkel er den å få tak i, er det mange som har den.


 


Har lest noe om den på nett, forskjellige sider rundt om.Fakta om rasen som størrelse og hvordan den er som egglegger osv. finnes det mye om på nett  Jeg ønsker å høre hva slags erfaring dere har med rasen og hva dere syns om den.


 


Jeg ønsker høns som legger nok egg for en famille og som er passe å ha i gryten når de er klare for det, eller om de er overskudds haner :)


Antall dyr i flokken jeg vil er ca. 1. 6


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hei, ta kontakt med Tormod Eikeland. rrfk.no/oppdrettere. Han har både store og dverg. Ble BIS på Rogaland Open i helgen.

Har ei dverghøne, hu er nå 2 år, å fortsatt i full produksjon. Stille å rolig rase. Har vært gjennom mange frostnetter, noen orkaner, å hønsehauk. Still going strong. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...