Gå til innhold

ikke lett få tak i ruge egg


sfanett

Anbefalte innlegg

Jeg prøver få tak i ruge egg av brama men skulle være lett hadde ei som jeg skulle få kjøpe egg av men ho mista hanen sin ellers så blir det langt på våren man skulle kunne få tak i egg.


 


ser også stor Kochin det skulle være ennu mer vanskelig finne oppdrettere


 


 


jeg har hat lys sussex var kjempe fugler dem jeg hadde men hadde lyst prøve andre raser så vet ikke helt hva jeg skal gjøre :P ?


 


tenke på en rase som tåler kulde bedre enn sussex og som er tammere å som kunne ruge selv og hadde størrelse?


 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

vell det er mange der avler Brahma i landet, men kansje ikkje så mange av dem er her inne lenger..


og vet av egen erfaring at både brahma og stor kochin er fryktelig seine med verping og befrukting og nettopp derfor kan det slites med og få ruge egg tidlig i sesongen. og noen driv utstilling og vill klekke til seg selv først før ei selger resten av eggene..


 


Kan alltids få kjøpe egg av meg, jeg har Brahma i Gull sort båndet og Gull blå båndet, Stor kochin i blå og sort, og blå X Gull sort båndet.


 


men lite befrukting nå. men sjekker fortløpende..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

når tid trur du der er mer futt i hanene dine? for trenger ikke akkurat nu egg men i mars

Hei "Nabo"!

 

Jeg bor jo rett over Porsangerfjorden, i Nordkapp:-) Bare et par timer med hurtigruta...

 

 Når du bestiller egg og får kyllinger, kunne du da bestille et par egg ekstra? Så kan jeg kjøpe ei høne av deg til våren/sommeren. Mistet alle mine høner rett etter jul, da en hund rev i stykker hønsenettingen og kom seg inn i hønsegården. Har nye egg på ruging allerede, men fikk ikke tak i Brahma fra denne oppdretteren.. Hadde to høner av Brahma, og skulle gjerne hatt ei i min nye flokk...

Svært spent på resultatet av denne rugingen, men blir det bra kunne vi eventuelt ha byttet. I maskinen min ligger Penesedenca(sjelden rase), New Hampshire, Maran(kobberfarget) og Isbar...

 

Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Nabo"!

 

Jeg bor jo rett over Porsangerfjorden, i Nordkapp:-) Bare et par timer med hurtigruta...

 

 Når du bestiller egg og får kyllinger, kunne du da bestille et par egg ekstra? Så kan jeg kjøpe ei høne av deg til våren/sommeren. Mistet alle mine høner rett etter jul, da en hund rev i stykker hønsenettingen og kom seg inn i hønsegården. Har nye egg på ruging allerede, men fikk ikke tak i Brahma fra denne oppdretteren.. Hadde to høner av Brahma, og skulle gjerne hatt ei i min nye flokk...

Svært spent på resultatet av denne rugingen, men blir det bra kunne vi eventuelt ha byttet. I maskinen min ligger Penesedenca(sjelden rase), New Hampshire, Maran(kobberfarget) og Isbar...

 

Mvh Pål

hei. jepp vill vel ordne seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...