Gå til innhold

lus/midd på kyllingene mine


Tuppen79

Anbefalte innlegg

har oppdaget lus/midd (litt usikker på om det er midd eller lus) på kyllingene mine som er 3 uker gamle. Jeg har brukt smite pulveret på dem og rensket ut alt i hønsehuset, støvsugd og vaskt godt, og hatt på stalosan f å smitepulver over det meste. i tillegg har jeg hatt det på alle fjørfea mine itillegg på kyllingene. men ser ikke ut til at det forsvinner. hva skal jeg gjøre? hva kommer til å skje med kyllingene om jeg ikke får fjernet utøyet? har lest at dem vil dø tilslutt. har nå behandlet dem i en uke. 


Den ene kyllingen hadde en liten blodflekk under den ene vingen.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hei,

 

Jeg har forelagt problemet ditt hos produsenten av Smite. Her er deres anbefaling:

 

1 ) Fjern høns/kyllinger fra rommet.

2 ) Tøm alle rugekasser og innholdet og sørg for at alt organisk materiale er fjernet .

3 ) Vask ned huset med en 6-10 % løsning av Smite middspray konsentrat og sørg for at flatene er gjennomvåt / dryppende våt og med særlig vekt på hjørner sprekker og hulrom .

4 ) La det lufttørke .

5 ) Bland Smite lus og middpulver pulver med vann på 20g pulver per 1lt vann og spray rundt innsiden av huset igjen med særlig vekt på kriker og kroker og la tørke .

6 ) Når tørke dette vil etterlate et fint belegg av Smite pudder over hele huset .

7 ) Legg inn rent frisk halm/bunnmateriale i rugekassene og anvende Smite pulver til bunnstrø og reirkasser .

8 ) Før du setter fuglene tilbake , hold hver fugl opp ned etter beina og dryss Smite pulveret inn i fuglenes fjær med særlig vekt på rundt kloakk, under vingene og gni forsiktig inn i fjærene . Fugler kan nå bli satt inn i huset igjen .

 


Denne prosessen må gjentas i samsvar med livssyklusen til midd så 7 dager senere og deretter igjen i ytterligere 7 dager senere .

  • Upvote 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...