Hilla Posted February 13, 2014 Report Share Posted February 13, 2014 Hei, hvordan sendes kalkunkyllinger? Jeg bor på helgeland og har lyst til å prøve å ha kalkun. 2-3 stk til å begynne med for å se hvordan d går Men jeg kan ikke finne noen i nærheten her nord som har kyllinger. Har prøvd å søke på kalkun, men får bare opp en hel masse med oppskrifter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 Hvis det er vanskelig å finne noen som kan ta dem med seg hvis de er for langt unna til at du selv henter dem, så er det en mulighet å få sendt egg som du selv kan ruge ut i maskin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilla Posted February 14, 2014 Author Report Share Posted February 14, 2014 Det var jo en løsning, hvis jeg hadde hatt rugemaskin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilla Posted February 14, 2014 Author Report Share Posted February 14, 2014 Ser ut til at hvis vi ska ha kalkuner, så må vi skaffe oss en rugemaskin, går det greit å bruke disse små som bare tar ca 10 egg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofa hanen Posted February 14, 2014 Report Share Posted February 14, 2014 Det går og å låne seg ei rugemaskin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milli Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Bor selv på Helgeland og tenker å prøve å ruge ut kalkunkyllinger i år. Har rugemaskin, men tror dere det går greit å la ei klukkhøne gjøre jobben? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilla Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 Hvor får dere tak i rugeegg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Du kan prøve med en annonse her inne. Ellers så finnes bl.a. ei gruppe på facebook som heter "vi med kalkun" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilla Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 Takk for tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts