Gå til innhold

Kalkun i boligfelt? Kombinasjoner av fjerkre


StjernePerle

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å starte opp med fugl. Vår tomt er på ca 2 mål og vi bor landlig. Av likevel har vi naboer rundt, så jeg kan nok ikke ha en hønse hane på grunn av galingen.


Men kalkunhaner galer vel ikke, så jeg lurer på om jeg kan ha høns og et kalkunpar sammen med bare høner? Vurderer også å ha vaktler. (føler meg altså litt usikker på hva jeg kan


 ha sammen av fugleraser og kjønn..) På forhånd, takk for svar :azn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Du kan fint ha høns og kalkun sammen hvis du passer på å ha god plass til dem  ( kalkuner blir store og må ha litt "armslag" rundt seg ) Skal du ha en kalkun hann vil han kreve sitt område under parringstiden...


 Når det kommer til lys så "gobler" kalkuner og responderer med gobling ved fremmede lyder/stemmer ..goblingen er ikke høylytt men høres alikevel godt ( en lyd de fleste synes er koselig ).


Vaktler ville jeg i tilfelle hatt i egne bur ( har ingen god erfaring med å blande disse småtassene med andre hønsefugler )...de rømmer fort... flyr rett ut av døra får de mulighet til det :grin: .


Det lureste du kan gjøre i forhold til dine naboer er å ta en prat med dem om ditt ønske om å holde fugler ..du vil helt sikkert kunne dra din slutning utfra tilbakemeldingene fra dem om hane er mulig eller ei ..Holdes hanen innestengt på natterstid er det sjelden at det blir konflikter ut av det  og naboer liker at du tenker på dem :grin: ...


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...