hønsemann Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Er det noen som har noe fakta eller ting man må ta henyn får og kjøpe slike ender? Trenger de voilar eller holder de seg til gården?Tar hauken dem lett??Bråker di mye? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted March 10, 2014 Report Share Posted March 10, 2014 Jeg har ikkje erfaring med akuratt smaragd ender men. dei fleste ender i den størrelsen bør holdes i overdekte volierer. da dei har lett for og ta til vingene.og i henhold til rovfugler tror eg dei kan hurtigere komme seg unna eit angrep enn andre større ender. jeg vet ikkje hvor mye lyd dei eventuelt lager. men jeg ville nok hadt dei i overdekt voliere, så slipper du unna flere problemer. kansje lurt og snakke med Tina på Gusegard. hun har god erfaring med desse. http://norsksvmmefuglklubb.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted March 23, 2015 Report Share Posted March 23, 2015 Har leitet rundt for og fine rugetid på smaragdand,men har ikke lykkes..Noen som kan kome med noe fasit på antall dager smaragd and skal ruges?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted March 24, 2015 Report Share Posted March 24, 2015 Eggene klekkes etter 26-27 dager. Det ligger et faktaark på Prydfugler.no 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts