Gå til innhold

Underproduksjon av hobbyhøns?


MG

Anbefalte innlegg

Heisann,


 


Leker alvorlig med tanken om høns i hagen - men det er sannelig ikke lett å få tak i det jeg vil ha! Ønsker meg jo verpeklare høner, og helst av rasen Faverolles. Men det finnes omtrent bare kyllinger eller rugeegg til salgs... Og på annonsesidene er det et flertall av "Ønskes kjøpt"-annonser.


 


Er etterspørselen større enn tilbudet? Om jeg blir bitt av basillen - er det mulig å tjene en ekstra slant på å selge verpehøns, egg og kyllinger - hvis man velger en av de mest populære rasene?


 


Mvh. Maria


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

"Problemet" med denne hobbyen er ofte at man får lyst på så mange raser at man fyller opp med avlsgrupper i alle burene man har. Og da blir det ikke plass til å fôre opp salgsdyra til de er verpeklare. Dessuten er de som er verpeklare nå klekket på høsten, en tid hvor mange har avslutta årets rugesesong. Men er du heldig, så kan det hende du finner noen :) Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt av problemet er at dei fleste som driv med hobbyhøns, har desse bare som hobby og koser seg med det.


om dei har egg og selge og kansje kyllinger på våren, men det er ytterst få som har plass og ork til og klekke kyllinger på seinhøsten eller vinteren for så og selge dei blilligt nå på våren til flok som vil kjøpe verpeklare nå..


 


mitt tips er og kjøpe kyllinger nå og få dei så tamme og greie som du selv vill, det har du mye mere igjen for enn og kjøpe voksne høner som du kansje må bruke ekstra tid på og få tillitsfulle og tamme ovenfor deg.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt av problemet er at dei fleste som driv med hobbyhøns, har desse bare som hobby og koser seg med det.

om dei har egg og selge og kansje kyllinger på våren, men det er ytterst få som har plass og ork til og klekke kyllinger på seinhøsten eller vinteren for så og selge dei blilligt nå på våren til flok som vil kjøpe verpeklare nå..

 

mitt tips er og kjøpe kyllinger nå og få dei så tamme og greie som du selv vill, det har du mye mere igjen for enn og kjøpe voksne høner som du kansje må bruke ekstra tid på og få tillitsfulle og tamme ovenfor deg.

Ah - godt poeng! Ser på kyllinger også nå. Ikke så rart at folk ikke finner akkurat det de leter etter når det finnes en million raser og en fantazillion fargevarianter. 

 

Takk for svar - da prioriterer jeg kyllinger da!

 

M. 

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

litt av problemet er at dei fleste som driv med hobbyhøns, har desse bare som hobby og koser seg med det.

om dei har egg og selge og kansje kyllinger på våren, men det er ytterst få som har plass og ork til og klekke kyllinger på seinhøsten eller vinteren for så og selge dei blilligt nå på våren til flok som vil kjøpe verpeklare nå..

 

mitt tips er og kjøpe kyllinger nå og få dei så tamme og greie som du selv vill, det har du mye mere igjen for enn og kjøpe voksne høner som du kansje må bruke ekstra tid på og få tillitsfulle og tamme ovenfor deg.

 

 

problemet er jo at man ikke vet kjønnet.   vi ønsker oss dverg kockin eller flere silkehøner nå, men kan ikke ha hane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...