Tiger Posted August 30, 2014 Report Posted August 30, 2014 Det skraper inni det ene hønse egget som skal klekkes i nær framtid.Har totalt 3 stk av egen produksjon. I morgen flytter jeg klukkhøna inn i fjøset, og lar henne få de eggene. Quote
silkehans Posted September 1, 2014 Report Posted September 1, 2014 Hei igjen- da runder jeg av for i år med følgende rugeresultat på siste ruging : Av 11 postegg var det 5 befrukta-2 viltbrune silkekyllinger. Av 8 egg fra naboen var det 6 befrukta-1 grå og sorte silkekyllinger. Det var det! Moro med dem som kom,men hadde jo kunnet ønske det kom et par til iallefall....Men begynner jo og bli vant til dårlig klekkeresultat etterhvert.. Nå blir det godt med litt roligere tider snart,når jeg får solgt unna de store silkekyllingene mine. De tar litt stor plass etterhvert alle ti selv om de er dverg Quote
stigen Posted September 7, 2014 Report Posted September 7, 2014 Heisann. Me har egg i maskina no for første gang, i dag er dag 21. I det eine egget er det eit hol på ca 2 x 1 cm, men han har drive på i 36 timar no, han kakka hol på dag 19. Holet er også i den spisse enden og det er feil etter som eg har skjønt, det er fullt liv i kyllingen og han pip, men er det håp om at han skal komme seg ut når han har drive på so lenge? Har skjønt det slik at den hinna kan tørke og då slit han. Det er Fotbefjæret dverg viss det har noko å sei.. Kor tid vil de hjelpe til i tilfelle? Eg tenkte eg ikkje skulle opne maskina i dag pga dei andre som driv på å klekker. Men kva seier de erfarne om dette? Quote
stigen Posted September 7, 2014 Report Posted September 7, 2014 Og der kom den ut på eigenhand... Quote
Ronny k Posted September 7, 2014 Report Posted September 7, 2014 Til mere du opner maskinen jo mere fukt slipper du ut,så i starten på klekkingen hjelper jeg aldri til,men mot sluten da de fleste er ute og det er igjen noen som sliter så hjelper jeg litt..Men de ordner det stort sett selv hvis de er sterke nok til og leve.. Quote
Tiger Posted September 12, 2014 Report Posted September 12, 2014 Nå er det klekket 8 vaktelkyllinger så langt! Quote
Ronny k Posted September 12, 2014 Report Posted September 12, 2014 Kult..Er det de 50 egga du putta i for litt siden?Blir spenende og se hvor mange det blir da..Jeg fikk en bra klekking for noen dager siden,kun 3 egg som ikke klekket,av ca 20 egg..Puttet i ca.40 nye i går. Quote
Tiger Posted September 17, 2014 Report Posted September 17, 2014 Tydelig at høsten er en dårlig klekketid.De fleste dør før de er klekket. Quote
Tiger Posted September 20, 2014 Report Posted September 20, 2014 Av 70 egg har jeg nå 5 kyllinger. (den fremste i bildet klarte seg ikke). Rugemaskina pakkes nå vekk for i år. Quote
Tiger Posted September 22, 2014 Report Posted September 22, 2014 7 Vaktelrugede kyllinger.. Så moro! Quote
Ronny k Posted September 27, 2014 Report Posted September 27, 2014 Så begynte det og klekke vaktler i maskinen igjen i natt....Et par dager for tidlig etter min utregning men..Fikk skvælpa oppi no vann så får vi se hvordan det går..Dette blir matvaktler.. Quote
Ronny k Posted September 28, 2014 Report Posted September 28, 2014 Og det spruter ut vaktler...Maskin er full av små kryp..De får flytte ut i kassa i morgen kveld..Skjønner ikke hvorfor det klekker så bra nå om dagen..Mot Normalt.. Quote
Tiger Posted October 1, 2014 Report Posted October 1, 2014 Og det spruter ut vaktler...Maskin er full av små kryp..De får flytte ut i kassa i morgen kveld..Skjønner ikke hvorfor det klekker så bra nå om dagen..Mot Normalt.. Gratulerer! Hvor mange har du fått? Quote
Ronny k Posted October 1, 2014 Report Posted October 1, 2014 Av 40 egg kom 33..Men...Det har død mange i går og i natt..Og flere som henger med nebbet,ikke bra..Så det blir ikke så mange matvaktler på meg..Tar det ikke så tungt,denne runden var jo mest for morro,jeg har jo en 12stk.fra første runde+de 7 som ble ruget ut naturlig..Så da har jeg sikret neste genrasjon vaktler her..Får ta en tur utpå og få tak i litt nytt blod også da så blir det bra.. Quote
Tiger Posted October 17, 2014 Report Posted October 17, 2014 Vel.....Jeg har visst putta 7 egg i rugemaskina, da jeg fikk et DK egg i bursdagspresang.La inn noen egg fra egne høner, så ikke DK egget skulle klekkes alene.Alle mine egg er befruktet (dag 4 i dag), men ikke DK egget. Da blir det spennende framover igjen.Hanen min er isbar. To av eggene er fra lohman høner og fire fra brahma/lohman høner. Quote
Ronny k Posted October 17, 2014 Report Posted October 17, 2014 Vel..... Jeg har visst putta 7 egg i rugemaskina, da jeg fikk et DK egg i bursdagspresang. La inn noen egg fra egne høner, så ikke DK egget skulle klekkes alene. Alle mine egg er befruktet (dag 4 i dag), men ikke DK egget. Da blir det spennende framover igjen. Hanen min er isbar. To av eggene er fra lohman høner og fire fra brahma/lohman høner. Du hørtes ikke helt overbevist happy for og ha puta no egg i rugern igjen løvli g..Intresang mix.du har putta i da..DK egg i bursdag?Gratulerer med dagen da..Har du veid vaktlene dine? Quote
Tiger Posted October 18, 2014 Report Posted October 18, 2014 Du hørtes ikke helt overbevist happy for og ha puta no egg i rugern igjen løvli g..Intresang mix.du har putta i da..DK egg i bursdag?Gratulerer med dagen da..Har du veid vaktlene dine? Jeg hadde jo egentlig pakket vekk rugemaskina for vinteren. Men, så fikk jeg jo rugeegg i bursdagspresang! Tusen takk! Jeg feiret litt tidlig, har ikke bursdag før onsdag. Nei, jeg har ikke veid vaktlene. Burde kanskje sett hva vekta er på de... Quote
Ronny k Posted October 18, 2014 Report Posted October 18, 2014 Og pakke bort rugemaskin er litt som og slutte og røyke..Noen gjør det opptil flere ganger i året.. Jeg hadde og pakket den bort,men så skulle jeg bare klekke noen vaktler,også kjøpte jeg noen rugeegg av vaktel med veldig god gjenomsnitts vekt,i håp om og få noen større dyr og avle på,også snubla jeg over noen egg av Arucana også hadde jeg og plutselig maskinen stående og gå igjen!!! 1 Quote
Tiger Posted October 18, 2014 Report Posted October 18, 2014 Aracuanamix ungdommene mine er 12 uker nå.Etter å ha luket ut hanen, er det igjen 4 høner. Har fått tips om at antagelig vil de legge egg som er mørk oliven.Gjett om jeg er spent! Quote
Tiger Posted October 19, 2014 Report Posted October 19, 2014 Alle mine 6 egne egg viser god utvikling! Tydelig jeg har en hane som gjør god jobb. Quote
Ronny k Posted October 19, 2014 Report Posted October 19, 2014 Aracuanamix ungdommene mine er 12 uker nå. Etter å ha luket ut hanen, er det igjen 4 høner. Har fått tips om at antagelig vil de legge egg som er mørk oliven. Gjett om jeg er spent! Gøy med litt farger på egga ja..Jeg har jo 5 aracuana fra tidligere i sommer,4 høner og en hane,jeg venter jo på at de skal gi meg litt blå/grønne egg ja..Har og i mellomtiden skaffet meg en ubeslektet hane til de 4 hønene.. 1 Quote
Tiger Posted October 21, 2014 Report Posted October 21, 2014 Gøy med litt farger på egga ja..Jeg har jo 5 aracuana fra tidligere i sommer,4 høner og en hane,jeg venter jo på at de skal gi meg litt blå/grønne egg ja..Har og i mellomtiden skaffet meg en ubeslektet hane til de 4 hønene.. Så moro. Da kan det hende jeg vil kjøpe ruge egg. Quote
Ronny k Posted October 22, 2014 Report Posted October 22, 2014 Ja,det får vi til..Skulle gjerne bytta til/kjøpt meg no nytt blod i vaktelflokkken og etterhvert,kanskje vi får til en deal.. Quote
Recommended Posts