Jump to content

Til alle som ruger i maskin denne våren/sommeren (2014)

Recommended Posts

Venter du mange? Artig med vaktelklekking, når det myldrer av bittesmå vesen inni maskina som hakker på vinduet for å få ut i spise seg store og sterke :)

Neida...Fikk tak i 32 egg med god gjenomsnitsvekt fra ganske store vaktler,håper og få noen større dyr en de jeg har fra før..De er og avlet på hvite vaktler så de blir vel en del av det tenker jeg..Var nede nå når jeg kom fra jobb,det var klekket 20++ ca.Joda,det er altid gøy med klekking,gang etter gang,særlig med vaktler der alt går så fort..

Så mange kvte det ble! Men får litt angst av den vannskåla....håper ingen allerede har drukna i den. Hvis du ikke har egna drikkeautomat så man du sette en mindre skål/kopp oppi denne slik at det blir ei renne rundt som er for small til at de kan klare å drukne. Eller ei passé brei renne så du kan putte tett i tett med klinkekuler oppi. Vaktelkyllinger har masse fart og energi, men lite vett. Og da kan de fort drukne hvis de klumser seg oppi vannet med hodet først.

Du store min, så dere har ikke gitt dere for sesongen enda ? Artig at man kan ruge ut med bra resultat året rundt :wink: Jeg syns nå det er ålreit med en liten pause nå jeg da. Men legger en høne seg til og ruge så er det selvfølgelig fritt fram :smiley: Lykke til videre med ruging og kyllinger !

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Her samler eg egg av tverrstripet maran for tida, og desse skal eg putte i maskina kommande veke. Dette blir mine første egne marans med ny hane. Bruker ei octagon 20 som fungerer heilt supert :) kjøpte den i 2013, trur eg

I veke 11 får eg rugeegg av gull blåranda wyandotte og kobberhalsa maran. Gleder meg!