Tiger Posted October 23, 2014 Report Share Posted October 23, 2014 Ja,det får vi til..Skulle gjerne bytta til/kjøpt meg no nytt blod i vaktelflokkken og etterhvert,kanskje vi får til en deal.. Ja, det er fin måte å få nytt blod på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted October 28, 2014 Report Share Posted October 28, 2014 Begynte det og klekke litt vaktler i kveld da gitt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted October 29, 2014 Report Share Posted October 29, 2014 Venter du mange? Artig med vaktelklekking, når det myldrer av bittesmå vesen inni maskina som hakker på vinduet for å få ut i spise seg store og sterke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted October 29, 2014 Report Share Posted October 29, 2014 Venter du mange? Artig med vaktelklekking, når det myldrer av bittesmå vesen inni maskina som hakker på vinduet for å få ut i spise seg store og sterke Neida...Fikk tak i 32 egg med god gjenomsnitsvekt fra ganske store vaktler,håper og få noen større dyr en de jeg har fra før..De er og avlet på hvite vaktler så de blir vel en del av det tenker jeg..Var nede nå når jeg kom fra jobb,det var klekket 20++ ca.Joda,det er altid gøy med klekking,gang etter gang,særlig med vaktler der alt går så fort.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted November 1, 2014 Report Share Posted November 1, 2014 Blei jo en liten gjeng..23-25stk..vanskelig og telle de små som piler rundt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted November 2, 2014 Report Share Posted November 2, 2014 Så mange kvte det ble! Men får litt angst av den vannskåla....håper ingen allerede har drukna i den. Hvis du ikke har egna drikkeautomat så man du sette en mindre skål/kopp oppi denne slik at det blir ei renne rundt som er for small til at de kan klare å drukne. Eller ei passé brei renne så du kan putte tett i tett med klinkekuler oppi. Vaktelkyllinger har masse fart og energi, men lite vett. Og da kan de fort drukne hvis de klumser seg oppi vannet med hodet først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted November 2, 2014 Report Share Posted November 2, 2014 Neida,ingen drukna...Var i manko på drikkeautomat et par dager her,så det ble en skål med litt vann bunnen,den er byttet ut med automat nå..men vannskåla løp de bare tvers igjenom,den ser nok større/dypere ut på bildet enn den egentlig er.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted November 2, 2014 Report Share Posted November 2, 2014 Ok, godt å høre Så ut som reneste badeland på bildet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted November 4, 2014 Report Share Posted November 4, 2014 Blei jo en liten gjeng..23-25stk..vanskelig og telle de små som piler rundt.. Så fine! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Etter flere ukers leting og venting, fikk jeg i dag endelig 6 isbar egg i posten.Nå blir det 3 uker med spenning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Du store min, så dere har ikke gitt dere for sesongen enda ? Artig at man kan ruge ut med bra resultat året rundt Jeg syns nå det er ålreit med en liten pause nå jeg da. Men legger en høne seg til og ruge så er det selvfølgelig fritt fram Lykke til videre med ruging og kyllinger ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted December 30, 2014 Report Share Posted December 30, 2014 Resultatet ble to hanekyllinger. Vera ble klukk en drøy uke etterpå, og har nå 4 kyllinger på 3 uker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted December 30, 2014 Report Share Posted December 30, 2014 Ja,er det ikke typisk at det blir 2 hanekyllinger.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chickena Posted January 18, 2015 Report Share Posted January 18, 2015 Her samler eg egg av tverrstripet maran for tida, og desse skal eg putte i maskina kommande veke. Dette blir mine første egne marans med ny hane. Bruker ei octagon 20 som fungerer heilt supert kjøpte den i 2013, trur eg I veke 11 får eg rugeegg av gull blåranda wyandotte og kobberhalsa maran. Gleder meg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts