Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå har jeg lyst eggene,selv om jeg vet at det er litt tidlig (dag 6)  :laugh: det er ikke hvite egg, og da er det jo litt vanskeligere å se, men jeg innbiller meg at jeg så blodårer i to av dem... jeg merket dem med blyant, så kan jeg evaluere mine antakelser når alt er over  :grin:

Posted

Gleder meg til å sjekke egg etter helgen. 

Håper det er liv! 

Har stilt ned alarmen på luftfuktigheten så man slipper å høre piping om den detter under 45. Satte den ned på 25, så får vi se hva som skjer. Så langt er den for høg, rundt 45, men tenkte å la den gå "tørr" og se hva vi ender på da. 

Har mål om å ha den på rundt 30 i snitt. Om den har vært for høg i starten, så tåler den nok litt tørrere luft et par dager. 

Posted

Lyste eggene igjen i dag (dag 7) med litt bedre utstyr. Ganske sikker på at tre av dem er befruktet, to litt mer usikker og en i tvil  :dans: Ja, så er det plutselig bare 2 uker igjen til spenningen utløses  :smiley:

Posted

Hei Hufsa. Du må bare smør deg med tålmodighet sjøl om du ikke er sikker på at det er noe liv i eggene dine så tidlig. Jeg gjorde den dommheta at jeg kasta eggene første gangen jeg prøvde å rug ut egg i vår. Jeg var så sikker på at det ikke var noe liv. Jeg tror det var 9. dag.

Så fikk jeg nye hos samme dama som jeg fikk de første hos. Gjennomlyste de da jeg hadde ruga like lenge. Trodde heller ikke da at det var som det skulle, men bestemte meg for å la de få en sjanse. Det gikk bra, så nå er jeg altså lykkelig eier av 9 nydelige kyllinger.

• Upvote 1
Posted

Hei. 

Jeg er ny på denne siden, så usikker på hvor spørsmål skal postes for at det skal bli på riktig sted. 
Har egg i rugemaskin på dag 19, og klarte å kløne det til med å knuse av en bit på et egg når jeg skulle etterfylle med vann  :sad: Hva skjer med den kyllingen??Så at han rørte på seg, men la bare ifra meg egget og stengte lokket så fort som mulig. 

Blir så oppgitt av meg selv…. Setter pris på svar :azn:

Posted

Hei. 

Jeg er ny på denne siden, så usikker på hvor spørsmål skal postes for at det skal bli på riktig sted. 

Har egg i rugemaskin på dag 19, og klarte å kløne det til med å knuse av en bit på et egg når jeg skulle etterfylle med vann  :sad: Hva skjer med den kyllingen??Så at han rørte på seg, men la bare ifra meg egget og stengte lokket så fort som mulig. 

Blir så oppgitt av meg selv…. Setter pris på svar :azn:

Håper det går bra med kyllingen!  :egg:

Posted

4 er ute, men en døde.

Det virker som at en hinne inni egget er forferdelig seig, så de ikke klarer å komme ut!  :sad:

Noen har ligget noen timer nå uten endring....

Hjelpe til?

Posted
Det går ikke bra i rugemaskina..... 

Det virker som at kyllingene gir opp å komme ut og dør. Det er en veldig tykk hinne der.... :(

Ingen flere egg har begynt å klekke heller...

Posted

Bestilte OvaView egglyser fra Gamebird som jeg fikk i posten i går. Det var spennende å lyse eggene med den. Jeg så tydelig blodårene og den mørke klumpen som er fosteret. 5 av eggene er i utvikling (dag 12) og et er ganske sikkert tomt. Lar det ligge noen dager til for sikkerhets skyld. Jeg tenker å ruge ut ganske store mengder med egg etterhvert, og synes derfor at egglyseren var verdt pengene  :dans:

• Upvote 1
Posted

Så artig! Vi får krysse fingrene  :duck:

Ja, det piper der inne, men har ikke skjedd noe mer ennå.

Kom 12 silkehøns egg i posten i dag, som er lagt inn i rugemaskina.  :blank: