Jump to content

Recommended Posts

Posted

Å, så spennende! Hvor langt ut i sesongen er det mulig å få tak i rugeegg, mon tro? Noen som vet?

Er bare å si ifra, så kan jeg sende egg. ;)

Blir blandingshøner, mellomstore.

Posted

Har det skjedd noe mer hos deg, Tiger?

Ja, i dag har det kommet en DK til!  :egg:

Det er dag 24 og da ligger det 3 egg igjen. De har ikke sprekk. Er det håp?

I følge gjennomlysning er det fullt utviklet kylling inni.

Posted

Klekking av peking var startet når jeg kom ned i dag for og sjekke..Har "tørrugget" hele veien.Litt sein med og ha i vann nå på slutten men skal bli spenende og se hvordan det går med denne runden..Har absolutt ikke brukt noe tid eller energi på verken temp. eller fuktighet denne gangen,kun vending et par ganger i døgnet..(har og blitt glemt)..

• Upvote 1
Posted

Håper det beste for de tre, Tiger! Artig å følge med andre som også har kyllinger på gang :duck: så om tre uker er det silkehønskyllinger hos deg? Jeg er på dag 13 med mine 5 sussex-egg. Kasserte et i går, da jeg så at det var ganske så blankt inni da jeg lyste. Jeg knuste det, og ganske riktig. Ingen utvikling der.Er veldig spent nå! Begynner i ny jobb på mandag, og skal på nattevakt hele helga :sad: men blir jo sikkert spennende å komme hjem og se etter liv. Fredag-søndag i neste uke er dag 21.-23.

Posted

Takk Hufsa!

Spennende med dine egg da, som har så kort tid igjen!  :grin:

Og lykke til med ny jobb.

Begynner selv i ny jobb 25 august. 

Nå har jeg lagt 13 Andalusier egg i maskina sammen med silkehøns eggene. Fredag legger jeg vaktelegg innimellom også. 

Her blir det trangt!!!!  :blank:  :blank:  :blank:  :blank:  :blank:  :blank:  :blank:  :blank:

Blir nok luket ut noen egg når jeg får lyst de.

:dans:

•  
Posted

Tiger : det er vel ikke silkehøns-egg du kan sende vel??? Er på jakt etter det,men helst dverg,men det er stor de fleste har,eller blanding... Og ellers - lykke til med ny ruging! Har du ruget ut postegg før?  Det har ikke jeg,men kunne tenkt meg og prøve. Dvs,har vel ikke noe valg hvis jeg får tak i silke-egg,de fleste bor langt unna..

Posted

Tiger : det er vel ikke silkehøns-egg du kan sende vel??? Er på jakt etter det,men helst dverg,men det er stor de fleste har,eller blanding... Og ellers - lykke til med ny ruging! Har du ruget ut postegg før?  Det har ikke jeg,men kunne tenkt meg og prøve. Dvs,har vel ikke noe valg hvis jeg får tak i silke-egg,de fleste bor langt unna..

Jeg fikk eggene i posten.

Ja jeg fikk 12 egg i posten på forrige rugerunde. Det ble kylling av 9.  :smiley:

Du kan få kjøpe silke kyllinger av meg hvis du ønsker. Jeg må selvfølgelig først se hvor mange kyllinger det blir. Hun jeg kjøpte av sa at forrige man klaget på lavt ant befruktede egg.

Hun jeg kjøpte av selger sikkert flere egg om du er interessert. Jeg fant henne på FB. Send meg PM, så får du navnet.

Posted

Da er de første 4 pekingkyllingene flyttet over i "barnekassa"..4 til ligger og tørker,og det er hull i et par egg til..spennende og se hvordan det går..prøver og legge med bilde..post-4150-0-17979900-1406377209_thumb.jppost-4150-0-11473400-1406377233_thumb.jp

Posted

Jeg ser jo nå at et bilde ble stående på siden!!! Men jeg har så dårlig peiling på data så det blir sånn..Ikke akurat super lyssetting fra varmelampa heller men,nå har jeg ivertfall finni ut hvordan jeg legger inn bilde..får til noen bedre senere kanskje..

Posted

Jeg ser jo nå at et bilde ble stående på siden!!! Men jeg har så dårlig peiling på data så det blir sånn..Ikke akurat super lyssetting fra varmelampa heller men,nå har jeg ivertfall finni ut hvordan jeg legger inn bilde..får til noen bedre senere kanskje..

Ikke alle kan være dataeksperter!  :wink:

Posted

Siden rugemaskina er overfylt, og jeg for sikkerhets skyld vender eggene manuelt, har jeg bestilt en rugemaskin til! 

Snakker om å være klin kokos!  :laugh:

Posted

Siden rugemaskina er overfylt, og jeg for sikkerhets skyld vender eggene manuelt, har jeg bestilt en rugemaskin til! 

Snakker om å være klin kokos!  :laugh:

Oi da,mye fritid. :shocked:  Dro ut kontakta til rugern i dag tidlig,nå tenkte jeg og vaske den og sette den i hylla frem til våren igjen.. :laugh:

Posted

Oisann!

Jeg tror jaggu den ene høna har lagt seg klukk!  :blank:  :blank:  :blank:

Hun piper "kriiiiii" når en prøver å ta eggene, eller hvis noen av de andre hønene forstyrrer henne.

Men, jeg aner ikke om noen av eggene er befruktet. Jeg fikk jo hanen for en uke siden!  :grin:

Posted

Da skal jeg prøve å lyse egg på dag 7. 

Har akkurat vært på posten og hentet Ova View egglyser! :)

Tok en rask sjekk på 4 egg. 

I to av de så jeg en sort prikk. Det vil vel si befruktet det da?

Posted

Har også kjøpt OvaView egglyser, og er kjempefornøyd. Jeg så hele kyllingen som beveget seg der inne i går på dag 17. Nå har jeg sluttet å snu eggene, og har tilsatt mer vann til fukting. SPENT!!!!

• Upvote 1
Posted

Vi også Hufsa :laugh:  er ekstra spent siden du har samme rugemaskin som jeg har..... Rugesesongen er ikke over hos meg heller,har 12 postegg av silke på vei :smiley:  Første gang med postegg,så det skal bli SUPER spennende...

Tok en rask sjekk på 4 egg. 

I to av de så jeg en sort prikk. Det vil vel si befruktet det da?

Skulle vel tro de er befrukta da ja :smiley: uten at jeg er noen ekspert... Veldig spent på og høre hvor mange av dine siste postegg som er befrukta altså.. 

Posted

Ja, nå nærmer det seg med stormskritt  :egg: OvaWiev`en var fenomenal, syns jeg. Jeg prøver nå å få tak i rugeegg av orpington....håper at det ordner seg. Ja, er det ikke utrolig at egg kan fraktes over flere dager, og likevel "overleve"  :duck: Høres ut som eggene dine er befruktet. Den svarte prikken vokser fort (jeg lyste flere dager på rad  :laugh: ), og blodårene skal vises tydelig med den nye egglyseren din. Alle eggene (5 stk) jeg har igjen i rugeren er befruktet, jeg så kyllingene røre på seg inni der. Det var fantastisk. Ett av eggene har imidlertid noen rare lyse flekker i skallet, og kyllingen har ikke vokst de siste dagene. Så den har jeg liten tro på... Håper jo på full klaff med de 4  :wink:

Posted

Hører piping innenfra rugemaskina!!!!!! Er helt i ekstase  :laugh: Jeg ropte på 16-åringen min for at han også skulle høre. Da hørtes selvfølgelig ingenting. Han synes nok jeg er litt i overkant entusiastisk  :tongue: