Spurven Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 Har selv slitt masse med en maskin som jeg aldri fant helt ut av. Det var en Maino P90 Ti (eller noe sånt), og jeg prøvde alle mulige løsninger jeg kunne finne på for å få bra resultat. Men ingenting hjalp, så skitmaskina til kr.6000,- var egentlig ikke verdt et øre når jeg tenker på de hundrevis av kyllinger jeg mista! Har Hemel nå, og kommer aldri til å kaste vekk mer penger på "plast-maskiner". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 Har selv slitt masse med en maskin som jeg aldri fant helt ut av. Det var en Maino P90 Ti (eller noe sånt), og jeg prøvde alle mulige løsninger jeg kunne finne på for å få bra resultat. Men ingenting hjalp, så skitmaskina til kr.6000,- var egentlig ikke verdt et øre når jeg tenker på de hundrevis av kyllinger jeg mista! Har Hemel nå, og kommer aldri til å kaste vekk mer penger på "plast-maskiner". Hemel er vel kanskje i toppsjiktet når det gjelder r-maskiner el? "Plast-maskiner" er godt sagt,det var det jeg tenkte for meg selv og..Men jeg la til noen stygg-ord foran plast-maskiner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 Det må vel finnes en ok rugemaskin som ikke koster skjorta?? Og som ikke opptar et halvt rom? Hemel er vel sånne store maskiner eller? Ellers er jo det litt leit for oss (meg) som ikke er stinn av gryn som det heter...og som ruger ut maks 15 kyllinger om gangen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 Det er mange som har gode erfaringer med små billige maskiner Jeg snakker kun ut av egne erfaringer, og ville ha noe som nesten helt sikkert fungerte etter å ha sløsa vekk tusenvis av kroner på egg der de aller fleste døde før klekking. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 Tusenvis av kroner..huff...ja det blir jo litt tilsammen etterhvert.... ! Og akkurat det problemet med død før klekking er det noen av oss andre her også sliter med Men da hadde det vært fint om noen som har små,billige rugemaskiner kunne fortalt oss litt om deres erfaringer da Janoel er kanskje den beste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 er ganske fornøyd ruger Småland gås settet inn 5 egg fikk 2 kyllinger enne klarte gåsa ligge i hjel siste tok måsa. disse eggene og kyllinger ble ruget ut i maskin så fikk gåsa den etter dem var nesten tør. men gåsene mine er settet bort til min bror så har jeg ruget noen hønse egg (post) er ganske fornøyd med klekkingen trur det var 24 egg jeg fikk. fikk 8 kyllinger har mista 2. blir nok ikke noe mer ruging på meg år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 9, 2014 Report Share Posted August 9, 2014 Jeg skal selge min Janoel JN24 nå når kyllingene er klekket. Kjøpte jo en større da den ble for liten for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 10, 2014 Report Share Posted August 10, 2014 Dag 18 på silkehøne eggene og de første vaktel eggene.Nå begynner det å bli spennende igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 10, 2014 Report Share Posted August 10, 2014 He he,lykke til da,i ny maskin og greier,blir spenende og se hvordan resultatet ditt blir i den maskinen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hufsa Posted August 10, 2014 Report Share Posted August 10, 2014 Lykke til, Tiger! Følger deg nøye, vet du. Jeg har nå fått min nye Octagon advance 20, og får 24 rugeegg av dvergkockin blå uti uka. På`n igjen, og gleder meg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 10, 2014 Report Share Posted August 10, 2014 Lykke til med ruginga i den nye maskinen din og Hufsa..Får håpe du får noe mere "smell"på det nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 11, 2014 Report Share Posted August 11, 2014 Lykke til, Tiger! Følger deg nøye, vet du. Jeg har nå fått min nye Octagon advance 20, og får 24 rugeegg av dvergkockin blå uti uka. På`n igjen, og gleder meg Krysser fingerene for at det går bedre nå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 11, 2014 Report Share Posted August 11, 2014 Lyste egg i dag for å luke ut ubefrukta.I flere vaktel egg, så jeg faktisk at kyllingen beveget seg. Da er det vel like før klekking? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted August 11, 2014 Report Share Posted August 11, 2014 Spennende med dere to da! Jeg har lyst mine postegg flere ganger nå,og det er litt skuffende med bare fire eller fem befrukta egg av elleve (det tolvte var lit knust). Og når man da kan se tilbake på elendige klekkeresultater så blir det vel ikke så mange kyllingene som kommer tenker jeg...Dyre silkekyllinger iallefall... Fikk noen egg fra en nabo også,som har mellomstor silke (ikke at det er en egen rase altså... ) så da blei det noen egg igjen likevel... Ser det er noe i flere av dem,så jeg får håpe det kommer noen kyllinger iallefall. Klekking om litt over en uke på posteggene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 11, 2014 Report Share Posted August 11, 2014 Nå er det hull i to av silke eggene alt! Dag 19. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 11, 2014 Report Share Posted August 11, 2014 Og et lite hull i et vaktelegg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 12, 2014 Report Share Posted August 12, 2014 Hull i tre silke egg.Flere vaktel egg rugger på seg og det piper! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hufsa Posted August 12, 2014 Report Share Posted August 12, 2014 Ååååå, så spennende!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 Koselig å stå opp til liv i rugemaskina!3 silkehøns kyllinger og to vaktel kyllinger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hufsa Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 GRATULERER!!! Så bra at det går fint hos deg. Gleder meg på dine vegne Småkyllingene mine vokser og trives. Jeg jukset litt og hentet dem hos en annen oppdretter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 Takk Hufsa!Ja, noen ganger må en jukse litt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 Hull i enda flere vaktel egg! Vedkommende som skulle kjøpe rugemaskina ombestemte seg, så den er allikevel til salgs.Janoel JN24 m. norsk bruksanvisning.Ny pris for 2 mnd siden 2.100,- Brukt til to ruginger med godt resultat.Gi bud! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 Så moro og høre at det har kommet noen små hos deg tiger ! HVa slags farge blei det på silkene? Håper de to siste kommer også da! Nå er det ca 7 dager igjen til de første kan komme her. Hufsa: noen ganger er det like greit og like moro og kjøpe dem ferdig klekt Ja jeg skulle jo absolutt hatt meg ny rugemaskin,men det var det med penger da....Får tenke litt på det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 De ser svarte ut Silkehans. Bilde litt lenger opp på siden her! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 Oppdatering.Det er blitt 4 silkehøns, og flere blir det ikke. Lyste det siste egget, og det er ikke ferdig utviklet. Det har stoppet opp... Så langt 3 vaktler, og hull i flere egg.Andalusier eggene er jeg redd det heller ikke skjer noe med. De er på dag 20 i dag. Det ene av de 3 som hadde begynt å utvikle seg har stoppet opp. De to andre ser heller ikke fullt utviklet ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts