Jump to content

Til alle som ruger i maskin denne våren/sommeren (2014)

Recommended Posts

Har selv slitt masse med en maskin som jeg aldri fant helt ut av. Det var en Maino P90 Ti (eller noe sånt), og jeg prøvde alle mulige løsninger jeg kunne finne på for å få bra resultat. Men ingenting hjalp, så skitmaskina til kr.6000,- var egentlig ikke verdt et øre når jeg tenker på de hundrevis av kyllinger jeg mista! Har Hemel nå, og kommer aldri til å kaste vekk mer penger på "plast-maskiner". 

• Upvote 1

Har selv slitt masse med en maskin som jeg aldri fant helt ut av. Det var en Maino P90 Ti (eller noe sånt), og jeg prøvde alle mulige løsninger jeg kunne finne på for å få bra resultat. Men ingenting hjalp, så skitmaskina til kr.6000,- var egentlig ikke verdt et øre når jeg tenker på de hundrevis av kyllinger jeg mista! Har Hemel nå, og kommer aldri til å kaste vekk mer penger på "plast-maskiner". 

Hemel er vel kanskje i toppsjiktet når det gjelder r-maskiner el? "Plast-maskiner" er godt sagt,det var det jeg tenkte for meg selv og..Men jeg la til noen stygg-ord foran  plast-maskiner... :evil:

Tusenvis av kroner..huff...ja det blir jo litt tilsammen etterhvert.... :blush: ! Og akkurat det problemet med død før klekking er det noen av oss andre her også sliter med :sad:  Men da hadde det vært fint om noen som har små,billige rugemaskiner kunne fortalt oss litt om deres erfaringer da :smiley: Janoel er kanskje den beste?

er ganske fornøyd ruger Småland gås settet inn 5 egg fikk 2 kyllinger enne klarte gåsa ligge i hjel siste tok måsa. disse eggene og kyllinger ble ruget ut i maskin så fikk gåsa den etter dem var nesten tør. men gåsene mine er settet bort til min bror

så har jeg ruget noen hønse egg (post) er ganske fornøyd med klekkingen trur det var 24 egg jeg fikk. fikk 8 kyllinger har mista 2.

blir nok ikke noe mer ruging på meg år

Spennende med dere to da! Jeg har lyst mine postegg flere ganger nå,og det er litt skuffende med bare fire eller fem befrukta egg av elleve (det tolvte var lit knust). Og når man da kan se tilbake på elendige klekkeresultater så blir det vel ikke så mange kyllingene som kommer tenker jeg...Dyre silkekyllinger iallefall... :blush: Fikk noen egg fra en nabo også,som har mellomstor silke (ikke at det er en egen rase altså... :wink: ) så da blei det noen egg igjen likevel... Ser det er noe i flere av dem,så jeg får håpe det kommer noen kyllinger iallefall. Klekking om litt over en uke på posteggene.

Så moro og høre at det har kommet noen små hos deg tiger :smiley: ! HVa slags farge blei det på silkene? Håper de to siste kommer også da! Nå er det ca 7 dager igjen til de første kan komme her. Hufsa: noen ganger er det like greit og like moro og kjøpe dem ferdig klekt :laugh:

Ja jeg skulle jo absolutt hatt meg ny rugemaskin,men det var det med penger da....Får tenke litt på det!

Oppdatering.

Det er blitt 4 silkehøns, og flere blir det ikke. Lyste det siste egget, og det er ikke ferdig utviklet. Det har stoppet opp... :(

Så langt 3 vaktler, og hull i flere egg.

Andalusier eggene er jeg redd det heller ikke skjer noe med. De er på dag 20 i dag. Det ene av de 3 som hadde begynt å utvikle seg har stoppet opp. De to andre ser heller ikke fullt utviklet ut. :(