ane m Posted April 23, 2014 Report Posted April 23, 2014 Har lest litt her inne om blodprøver og nedslakting av heile flokken osv. ved syke dyr. Men når tid skal ein kontakte mattilsynet? Er det straks ei høne er pjusk , eller er det når mange dyr har blitt syke? skal ein alltid kontakte ved "mystisk" død / slakt pga sjukdom? Eg behandlar flokken min for kalkbeinsmidd, og i den samanheng har eg tenkt at den eine høna sikkert er treg og har vondt for å gå pga kalkbeinsmidden. Ho har heller ikkje sitte på vagla dei siste dagane, berre sitte nede i strøet. Men ho har ikkje komt seg trass i behandling av midden, og har berre blitt meir og meir pjusk. i dag ville ho ikkje bli med dei andre ut i hagen heller. Litt usikker på kva eg skal gjere vidar, har bestilt ormekur på gamebird og håper den kan hjelpe.. Quote
ane m Posted April 24, 2014 Author Report Posted April 24, 2014 Ringte til slutt veterinær ang høna, han meinte at dersom det kun var ei som har vore sjuk over lengre tid var det ingen grunn til panikk, men om fleire blir sjuke og dør over kort periode kan ein ta kontakt med Mattilsynet. fann også ei fin side om dei farligaste sjukdommane: http://flaggermusvinger.blogg.no/1366133786_mattilsynet_er_bestil.html høna mi døde desverre, men det var nok ikkje så rart når ho ikkje ville drikke eller ete og vårvarmen kom for fullt her på vestlandet. 1 Quote
Spurven Posted April 24, 2014 Report Posted April 24, 2014 Trist når hønene sykner hen og dør Det er ikke unormalt at det skjer, og ikke alltid så lett å vite hva som egentlig feiler dem. Men så lenge resten virker å være friske og raske, så er det neppe noe smittsomt Quote
Prisilla Posted April 29, 2014 Report Posted April 29, 2014 Det er mange grunnar for død og ikkje alle er nødvendig å rapportere. IB, ILT og mykoplasmose samt utbrudd av rød hønesemidd er ting som skal rapporterast. Du vil finne skjema på mattilsynets sine sider Quote
ane m Posted April 30, 2014 Author Report Posted April 30, 2014 har nå renska ut heile utegård og hønsehus. spylt inventar med høgtrykkspylar, spraya over inventar og vegger med anti-midd-blanding,nytt høy med antimiddmiddel i rugekassa, nytt strø med stalosan ute og inne,fyrt opp dobbel dose prosmoke (litt for god avtekk i hønsehuset), satt inn ekstra varmelampe og gitt ormekur til alle høner. Har ein hanekylling og ei høne som har "store" øyne, dvs det kvite visast ekstra godt i eine eller begge auga. Men eg finn ikkje ut kva det kan vere, dei virkar friske og fine, einaste eg har merka meg er at den samme høna har av og til pusta med open munn, og andre gonger har ho snufsa så vidt... Quote
ane m Posted April 30, 2014 Author Report Posted April 30, 2014 Høna mi har omtrent samme sort øye som denne høna, det kvite vises godt men det renner ikke, er hun da syk ? (hjemmesiden til bildet sier ingenting om sykdom, bare at den er i myting...) Quote
ane m Posted May 2, 2014 Author Report Posted May 2, 2014 Dette er hanen min som eg trur er sjuk med noko. Han har ingen andre symptom enn auget.. Quote
Hilde Petrine Posted May 11, 2014 Report Posted May 11, 2014 Det er mange grunnar for død og ikkje alle er nødvendig å rapportere. IB, ILT og mykoplasmose samt utbrudd av rød hønesemidd er ting som skal rapporterast. Du vil finne skjema på mattilsynets sine sider Hvordan ser rød hønsemidd ut? Mistenker at det var det jeg ble angrepet av på hotellet i Spania. Var hinsides mye duer der... De plaget ikke mannen min, men jeg ble omtrent helt oppspist. Hadde heldigvis ikke høner enda og ikke fått det med hjem. (Fryste ned hele kofferten for sikkerhetsskyld.) Men nå er jeg jo blitt paranoid og vil gjerne vite hvordan de ser ut så jeg kan være på vakt Quote
silkehans Posted May 13, 2014 Report Posted May 13, 2014 Hvis du har en høne som du tror har blitt forkjølet,dvs surkler og renner av nebbet og gaper med nebbet....da må Mattilsynet kontaktes.Har lest at høner ikke kan bli forkjølet. Men ellers kan jo høner sykne hen og dø uten at det er noe meldepliktig. Quote
Prisilla Posted May 14, 2014 Report Posted May 14, 2014 Sjekk Mattilsynet si side for meldepliktige A og B sjukdommar, her står det klart og tydelig når du skal melde frå. Quote
Prisilla Posted May 14, 2014 Report Posted May 14, 2014 Hvordan ser rød hønsemidd ut? Mistenker at det var det jeg ble angrepet av på hotellet i Spania. Var hinsides mye duer der... De plaget ikke mannen min, men jeg ble omtrent helt oppspist. Hadde heldigvis ikke høner enda og ikke fått det med hjem. (Fryste ned hele kofferten for sikkerhetsskyld.)Men nå er jeg jo blitt paranoid og vil gjerne vite hvordan de ser ut så jeg kan være på vakt . Tja det kan ha vore midd men mest truleg lopper. Sjekk heimesida mi så får du lese og sjå bilder av utøy. Quote
Prisilla Posted May 14, 2014 Report Posted May 14, 2014 Høna mi har omtrent samme sort øye som denne høna, det kvite vises godt men det renner ikke, er hun da syk ? (hjemmesiden til bildet sier ingenting om sykdom, bare at den er i myting...) Trur ikkje du skal overreagere, is i magen. Er høns alvorleg sjuke visest det tydelig, med sturing, oppblåste fjær, abnormitetar i bein eller vinge, hoderisting, nysing og gaping, missfarga/ blass kam og hakelapp. Ein eller fleire av desse symptoma treng ikkje vere alvorlig, hoderisting kan feks vere gapmakk. Blass kam - myting osv. Quote
ane m Posted May 14, 2014 Author Report Posted May 14, 2014 Takk for svar Eg har behandla heile flokken for orm, lus/midd og kalkbein og gitt tilskudd i mat og vatn. Hanen eg la ut bilde av, virkar framleis frisk, men har desse rare augene framleis. eg får berre slå meg til ro med at han ser slik ut. Ikkje så rart sidan han er meir mix enn kva eg trudde, både brama og wyandott og meir til. Hønemor snufsar litt, men ikkje mykje, så vidt antyding til ei eller to bobler(skum) i augekroken har eg observert 1 gong. Men eg trur ho klarer seg sidan ho verkar svært frisk og rask. Ingen andre har vist symptom ...enno, Quote
Recommended Posts