sten fischer Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 hallo!jeg har funnet en gås i tyskland, som jeg lurer på om det finnes disse i norge, og hva de heter på norsk.de er kjempe fine.og de heter "Magelangans" i tyskland.her er et bilde av disse:http://www.ziergefluegelzucht.ch/Magelan.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikal Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Sebragås heter den.Det er nok kanskje få personer som har de tenker jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 åå så fin den var Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten fischer Posted September 22, 2007 Author Report Share Posted September 22, 2007 ja, synes også at den var kjempe fin.men hvis det bare er noen få, som har, så er dem sikkert ikke billig heller. :-\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 Her til lands må du nok rekne med å betale over 3000 kroner for et par med sebragås, om du greier å få tak i i det hele tatt. Jeg skal ha bilder liggende et sted jeg har tatt i Danmark, skal se om jeg finner de.Forøvrig mener jeg å huske at sebragjess er forholdsvis aggressive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten fischer Posted September 22, 2007 Author Report Share Posted September 22, 2007 ja. jeg har hørt om det, at de skal være agressive.men har jo aldri hatt dem og ikke sett noen som har det heller.har funnet ut at oddleif ressheim har.håper at navnet er skrevet rett hvis ikke, så må jeg sei unskyld med det samme nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 Det var nesten rett sten, var en s for mye i etternavnet. Det riktige er Resheim. Oddleif har masse spennende arter, overrasker meg ikke at han har sebragjess også. Er du i nærheten av Averøya anbefaler jeg et besøk hos Oddleif. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten fischer Posted September 23, 2007 Author Report Share Posted September 23, 2007 ja.skal sansynligvis en tur til mandal og litt lenger ned neste helg.så da skal jeg se, hvem jeg kjører forbi, og kanskje jeg finner noen spennende oppdretter. det er jo en dagstur dit.siden vi bor i nord-trøndelag.så det finnes sikkert noen, som kan besøkes på turen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 da er de bare en time fra meg ;Ddær i fra eller 1 og en halv : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas E. Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 http://www.safari.til1000.net/oddleif/oddleif.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten fischer Posted September 23, 2007 Author Report Share Posted September 23, 2007 han har en del forskjellige dyr ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.