Gå til innhold

innvollsorm hjelp?


Anbefalte innlegg

avem

hun har vann løs avføring der det var noe levende som kom ut. det var flere små tynne blank/hvite marklignende. mistet rødfarge på kinn og rundt nebb og ikke aktiv. hun er mest for seg selv å bare ligger. trodde først at hun hadde gått klukk, men da jeg løftet henne kjente jeg at hun var blitt veldig tynn. laget grøt av kruska kli og linfrø som ble rørt ut i vann tilsatt vitaminer kjøpt på gamebird. i kveld spiste hun litt selv. har matet henne å gitt vann i sprøyte slik at hun får i seg noe. håper jeg har gjort riktig. har og satt henne på en egen plass slik at hun får fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første eg gjer nå eg finn nokon pjusk er å kjenne etter om kråsa er hard og veldig stor. Med høner kan det også vere leggenød, altså egg som høna ikkje klarar å legge. Eg hadde snakka med veterinær og fått spott om preparat til denne høna i og med ho er så pjusk. Det er fint at du har behandla alle med ropa b det skal normalitet holde. Du har ikkje gjort noko feil, men varme vil nok hjelpe, slik ho ikkje brukar unødig energi på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har vann løs avføring der det var noe levende som kom ut. det var flere små tynne blank/hvite marklignende. mistet rødfarge på kinn og rundt nebb og ikke aktiv. hun er mest for seg selv å bare ligger. trodde først at hun hadde gått klukk, men da jeg løftet henne kjente jeg at hun var blitt veldig tynn. laget grøt av kruska kli og linfrø som ble rørt ut i vann tilsatt vitaminer kjøpt på gamebird. i kveld spiste hun litt selv. har matet henne å gitt vann i sprøyte slik at hun får i seg noe. håper jeg har gjort riktig. har og satt henne på en egen plass slik at hun får fred.

Ja, det er et godt tegn at marken kommer ut med avføringen, det sørger Ropa B for. At hun er veldig tynn kan ha sammenheng med at hun har orm. Får håpe behandlingen startet tidlig nok. Et godt tips er å kjenne på brystbeinet på fuglen, er det ikke kjøtt rundt på sidene er det et dårlig tegn. Da bør den behandles for orm. Det kan selvsagt være andre årsaker til at fugler er tynne også, men orm er mange ganger årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...