Gå til innhold

de beste kjøttrasene?


line-math

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke sunne raser som egner seg best til kjøttproduksjon (kun til eget bruk)? Jeg har tidligere prøvd rir og sussex som jeg trodde skulle være brukbare men som jeg ikke greide å få særlig mye kjøtt på i forhold til størrelse, tok de da de begynnte å gale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Oij ja disse har jeg ikke kommet over før, kjøpte rir og sussex for noen år siden for det de skulle være gode eggleggere og ha gode kjøttkvaliteter, mulig jeg ikke fikk fora de riktig for jeg fikk ikke veldig mye kjøtt på de. Åssen er det å få tak i disse du nevner? Er de greie ellers? Kjenner jeg er skeptisk til kamphøns.. skal ha en liten flokk sussex . Men kunne tenke meg noen gode kjøtthøns også, begynner å savne kyllingkjøtt! Og det er ikke sååå lenge siden jeg slutta å kjøpe i butikk.. :-) hehe takk for svar forresten! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd lyssussex testet på noe hanekyllinger brukte kylling3 for hadde dem ca 2 måner snitt slakte vekten lå på 1.5 kg men vil si det var ikke og følese fore dem så fort opp. jeg renger med du sluttet kjøpe kyllinger for få en sundter kyllinger. men skal du har kyllingene vekse fort så da får du ikke en sundt kylling. lys sussex er en ganske ny rasesm er brukt til slakte dyr


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er igrunnen mest for å ikke bidra til den type produksjon av kyllingkjøtt som råder for kjøpekylling, at jeg ikke vil kjøpe kylling i butikken.. men ser ut som jeg må nøye meg med egghøner i første omgang, plassen tillater bare en flokk foreløpig. Dessuten er det lenge siden jeg har slakta nå, er redd for at jeg ikke greier det lengre,det er jo å ta et liv og det tar jeg ikke lett på. Ikke sånn å forstå at jeg er mot avlivning av dyr, dyr er dyr, men å gjøre det selv er no annet. Merkelig, jeg har slakta ihvertfall 20 haner før, og flere vaktler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...