Gå til innhold

Kan kyllingen spise for mye sand?


HeimskogenGaard

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp klekket kyllinger for tre dager siden og dessverre døde en i natt. Den hadde oppblåst bryst, som om det var fylt med luft og den gispet etter luft. Kan en to dager gammel kylling få sur kro?

Jeg kjøpte fuglesand i dag og la ett dekke til dem i buret, og kyllingene ble helt ville og begynte å spise masse sand og greide rundt oppi der. Så nå er mitt spørsmål, kan de spise for mye sand!!??

Dette er min første klekking så jeg er livredd for å gjøre noe galt!!

Så syns jeg dem andre kyllingene var litt slappe i morges.. :/

Hilsen redd fersking Marthe-Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Det er jo et par av disse damene på forumet her som har veldig fine hjemmesider om høns,som stort sett tar for seg det meste du kan kome borti når det glelder høns..gå inn på siden til "prissilla" eller søk på brubakken oppdrett,så kanskje du kan finne hjelp der...Begge er sider med mengder med info.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har nettopp klekket kyllinger for tre dager siden og dessverre døde en i natt. Den hadde oppblåst bryst, som om det var fylt med luft og den gispet etter luft. Kan en to dager gammel kylling få sur kro?

Jeg kjøpte fuglesand i dag og la ett dekke til dem i buret, og kyllingene ble helt ville og begynte å spise masse sand og greide rundt oppi der. Så nå er mitt spørsmål, kan de spise for mye sand!!??

Dette er min første klekking så jeg er livredd for å gjøre noe galt!!

Så syns jeg dem andre kyllingene var litt slappe i morges.. :/

Hilsen redd fersking Marthe-Pia

Men at de spiser for mye sand har jeg aldri opplevd..De må jo ha det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan godt greie seg uten sand. Men jeg bruker grov skjellsand fra FK. Da får de noe i kråsen og kalk i tillegg. Undulatsand kan være for fint, slik at det bare blir liggende som en klump i magen. 

Når jeg skrev undulatsand så mener jeg den det står fuglesand på som du får i dyrebutikken,den er det skjellsand i..men hvis det er som du skriver at de kan være foruten sand/skjellsand så er det jo ikke mangel på det som er problemet til "Heimskogen gaard"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...